red blue black green red blue black green
روزنگار
تحولات و پیشرفت های انقلاب اسلامی
جنگ نرم
بیداری و بصیرت
انقلاب اسلامی و مردم
سرود های انقلابی
کلیپ
متفرقه
عکس و تصاویر



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 71
بازدید هفته : 876
بازدید ماه : 872
بازدید کل : 24982
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




تقدير رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در حماسه 22 بهمن
دسته بندی : <-PostCategory->

 

 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در کلاس درس خارج فقه با تقدير و تشكر از بصيرت، شجاعت و موقع شناسي ملت ايران در خلق حماسه عظيم مردمي و باشكوه ۲۲ بهمن، اين حضور گسترده ي مردمي را حادثه اي بزرگ خواندند و تأكيد كردند: حضور همه ي اقشار از پير و جوان، زن و مرد در صحنه آن هم در شرايطي كه ۳۴ سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته است، بزرگترين نعمت الهي است كه بايد همه ي عمر را براي آن شكر گزاري كرد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامي ضمن مقايسه ي برگزاري سالگرد جشن پيروزي انقلاب اسلامي در ايران با ساير كشورهايي كه در آن انقلاب رخ داده است افزودند: هنر بزرگ و برجسته اين است كه در ايران مردم خود، صاحبان انقلاب و كشور هستند و كار برگزاري جشن انقلاب بر دوش خود آنان است،‌ و به همين دليل مردم از اين ثروت عظيم، كه مايه ي عزت و استقلال آنهاست حمايت مي كنند و هرجا كه نياز باشد حضور خود را نشان مي دهند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر از يكايك مردم ايران براي حضور به موقع در صحنه افزودند: درست در لحظه اي كه دشمنان استقلال و عزت ملت ايران انتظار داشتند كه مردم به نداي انقلاب و نداي جمهوري اسلامي پاسخ ندهند، مردم با حضور خود دشمن را ناكام و مأيوس كردند.
 
ايشان با تأكيد بر اينكه دشمنان در تبليغات تلاش مي كنند كه اين صحنه هاي عظيم مردمي را كمرنگ جلوه دهند افزودند: البته آنان واقعيات صحنه را مي بينند و مي فهمند و آن را تحليل مي كنند و به اين نتيجه مي رسند كه نمي شود با اين ملت مواجه شد.

 

 

دانلود فایل صوتی

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 23 / 11 / 1391برچسب:تقدير ,رهبر ,معظم, انقلاب, از ,حضور ,مردم, در ,حماسه, 22,,بهمن ,,

خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی
دسته بندی : <-PostCategory->

در آن روزها ما در یک حالت بُهت بودیم. در حالى که در همه‌ى فعالیتهاى آن روزها ما طبعاً داخل بودیم. همان‌طور که مى‌دانید ما عضو شوراى انقلاب بودیم و یک حضور دائمى تقریباً وجود داشت. لکن یک حالت ناباورى و بهت بر همه‌ى ما حاکم بود. من یک چیزى بگویم که شاید شما تعجب بکنید.

 

من تا مدتى بعد از ۲۲ بهمن هم که گذشته بود بارها به این فکر مى‌افتادم که ما خوابیم یا بیدار. و تلاش مى‌کردم که از خواب بیدار شوم. یعنى اگر خواب هستم، این رؤیاى طلائى که بعدش لابد اگر آدم بیدار شود هر چه قدر خواهد بود خیلى ادامه پیدا نکند، اینقدر براى ما شگفت‌آور بود مسأله.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 22 / 11 / 1391برچسب:خاطرات, آیت‌الله ,خامنه‌ای, از ,روزهای ,پیروزی, انقلاب, اسلامی ,,

مشروطه از دیدگاه امام خمینی
دسته بندی : <-PostCategory->

بررسی دیدگاه امام خمینی به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی در مورد انقلاب مشروطه از آن جهت حائز اهمیت است که انقلاپ اسلامی تلاش داشت در داخل خود بسیاری از شعارها و آرمان های مشروطه خواهان مشروعه را تحقق ببخشد.


 آزادی و استقلال از آن خواست های تاریخی ایرانیان بود که در جنبش مشروطه طرح شد اما با انقلاب اسلامی به نتیجه رسید.آنچه ما تحت عنوان مشروطه از نگاه امام خمینی‌(ره) می‌خواهیم بشناسیم، نگرشی است كه حضرت امام‌(ره) در تبیین خطوط فكری موجود در مشروطه ارائه داده است. این دیدگاه از یك سمت طبعا متكی به نقل‌های تاریخی و از سمت دیگر مربوط به بینش دینی حضرت امام‌(ره) است كه برای ما از این زاویه اهمیت دارد.

امام خمینی

علل نهضت

شما تاریخ انقلاب مشروطه را بخوانید و ببینید در انقلاب مشروطه چه بساطی بوده است، چه آن وقتی كه انقلاب شد و مشروطه را به‌پا كرد،‌با این‌كه انقلاب تغییر رژیم سلطنتی نبود، فقط این بود كه سلطنت استبدادی یك‌قدری محدود بشود و روی قوانین مشروطه باشد. شما توجه كنید كه در آذربایجان، در تهران، در شمال چقدر جنایات واقع شد و چقدر كشتار از مردم صالح و از مردم دیگر واقع شد. (صحیفه امام، 8/284)

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 21 / 11 / 1391برچسب:مشروطه, از, دیدگاه, امام ,خمینی ,,

شیوه‌های بازجوئی شکنجه‌گران ساواک
دسته بندی : <-PostCategory->

ساواک در اوسط دهه 1950 میلادی (اواسط دهه 1330 شمسی) با همکاری مشترک موساد و سیا در ایران شکل گرفت و هدف از آن تاسیس یک نیروی پلیس مخفی در ایران بوده‌است.


ساواک

بنیانگذاران این سازمان سازمان سیارا الگوی شکل‌گیری اولیه آن تعیین کرده بودند. کارشناسان سیا و سپس موساددر ایران به طور فعال به آموزش متدهای خبرچینی و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مخالفان حکومت شاه، به اعضای ساواک پرداختند.

مقامات و ماموران آن عمدتاً از ماموران فرماندهی نظامی و رکن دو ارتش و شهربانی تأمین می‌شدند و وظیفه اصلی این سازمان شناسایی و نابود کردن کلیه کسانی بود که به نحوی با دیکتاتوری شاه به مخالفت بر می‌خاستند و طبق منابع موثق غربی، ساواک برای این منظور از هر ابزاری از جمله شکنجه استفاده می‌نمود.

نخستین رئیس این سازمان،تیموربختیار در سال 1340 به دلیل احساس خطر شاه در اقدام وی به کودتا از کار برکنار شد و به یکی از مخالفان حکومت تبدیل گشت. وی بعدها در سال 1349 با دستور مستقیم شاه و به دست یکی از مأموران ساواک در عراق به قتل رسید.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 21 / 11 / 1391برچسب:شیوه‌های ,بازجوئی, شکنجه‌,گران, ساواک,,

زنی که بی حیاتر از فرح بود!
دسته بندی : <-PostCategory->


وی با دوستی و رابطه‌ی مرموز با فرح توانسته بود صاحب قدرت بزرگی در ایران شود. هر كاری دلش می‌خواست انجام می‌داد.


لیلی جهان آرا، فرزند عبدالله جهان آرا(تیمسار بازنشسته ارتش)، که به مناسبت ازدواج به حسین علی امیر ارجمند به لیلی امیر ارجمند شهرت یافت، در سال 1317 به دنیا آمد.

لیلا جهان آرا

لیلی جهان آرا که تحصیلات خود را در سال 1342 با دریافت فوق لیسانس کتابداری از دانشگاه رانگرز نیوجرسی به اتمام رسانید، در دوران قدرت فرح دیبا صمیمی ترین دوست او بود و به این مناسبت به مشاغل متعدد و شامخ دست یافت و آخرین سمت وی عضو هیئت امناء و مدیر عامل کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان بود.

 سایر مشاغل وی به شرح زیر است: رئیس کتابخانه دانشگاه ملی، استادیار کتابداری دانشگاه تهران، رئیس کتابخانه شرکت ملی نفت، عضو هیئت امناء بنیاد آرشام، عضو هیئت مدیره موزه علوم فنون. 

او از اسفند 1353 به عضو شورای آموزش کشور منصوب شد.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 21 / 11 / 1391برچسب:زنی ,که ,بی ,حیاتر ,از, فرح ,بود,!,,

دفتر مخصوص فرح پهلوی
دسته بندی : <-PostCategory->

یکی از جاهایی که فرح از طریق آن به اعمال نفوذ و تاثیرگذاری در حکومت اقدام می‌کرد، دفتر مخصوص ملکه بود که با باندی که از اطرافیان خود در آن ایجاد کرد توانست به تدریج در ساخت حکومت تاثیرگذار باشد و از این طریق با قدرت و نفوذ، موقعیت خود را تثبیت کند.


فرح دیبا

« فرح دریافته بود که در ایران برای موثر واقع شدن باید از طریق دفتر خود در دربار و نیز معتمدین خود که تعدادشان اندک و اهمیتشان در صحنه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ناچیز است، به تلاش بپردازد. در نتیجه قدرت و نفوذ وی بستگی به وفاداری پیروانی ندارد که از نظر تعداد و قدرت اجتماعی، سیاسی واقتصادی اهمیت داشته‌باشند، بلکه‌این عوامل به موقعیت خود او به‌عنوان شهبانو بستگی دارد.»1

دفتر مخصوص ملکه که در ابتدا فقط با سه نفر منشی در دل بنیاد فرح ایجاد شد، به امور دفتری و نامه نگاری رسیدگی می‌نمود. پس از دهه 50 و گسترش فعالیت فرح، این دفتر به 50 کارمند افزایش یافت. این تعداد به دو بخش تقسیم می‌شد: یک بخش مربوط به امور خیریه و دیگر بخش دبیرخانه. منشی خصوصی ملکه با پنج دستیار کارهای نگارش نامه‌های خصوصی ملکه به دوستان و آشنایان، تنظیم برنامه‌های روزانه ملکه و تعیین اوقات ملاقات با افراد مختلف را انجام می‌داد. که پنج دستیار منشی مخصوص فرح را نیز دختران ژنرال‌های ارتش ـ شاغل یا بازنشسته ـ و دیپلمات‌های عالیرتبه تشکیل می‌دادند. و منشی مخصوص ملکه، فریده میربابایی بود که از هم کلاسی‌های فرح بود.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 20 / 11 / 1391برچسب:دفتر ,مخصوص ,فرح, پهلوی,,

افشای هویت کسی در پلکان هواپیما دست امام را گرفته بود
دسته بندی : <-PostCategory->

مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای نخستین بار پس از 31 سال هویت فردی را که در پلکان هواپیمای ایرفرانس در فرودگاه مهرآباد را گرفته است فاش کرد.


امام خمینی-12 بهمن

 

سایت این مرکز گفتگویی را با این شخص فرانسوی منتشر کرده است که می خوانید:

در اوّل آبان 1388 دوستی به نام آقای میرغضنفری تلفن زد و گفت: آیا شما از مهمانداری که همراه امام در روز 12 بهمن از پله‌های هواپیما پایین می‌آیند خبر داری؟ گفتم: چطور؟ گفت: ایشان در تهران هستند و سرگردان. خیلی تعجب کردم و گفتم: مشتاقانه منتظر دیدار این عزیز و شما در مرکز اسناد انقلاب هستم. بنابراین در تاریخ 10/8/88 آقای میرغضنفری به همراه ژرژان فابین باتااوش محافظ مخصوص حضرت امام به مرکز تشریف آوردند. البته آقای باتااوش بدون لباس یونیفرم که در 12 بهمن بر تن داشت، آمده بود.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 20 / 11 / 1391برچسب:افشای, هویت, کسی, در, پلکان, هواپیما ,دست ,امام ,را ,گرفته ,بود ,,

تئورى‏هاى مختلف درباره انقلاب اسلامى
دسته بندی : <-PostCategory->

انقلاب اسلامى ایران در سال 1979/1357 یكى از تحولات شگرف و عظیم قرن بیستم به شمار مى‏رود و بسیارى از تئورى پردازان پدیده انقلاب را شگفت زده كرد. امروزه پس از گذشت‏ سال ها از پیروزى انقلاب هنوز عوامل، ابعاد و ویژگی هاى آن روشن نشده است.

چرا نهضت مشروطیت (1285/1960) با كودتاى رضاخان در سال 1299 و نهضت ملى شدن نفت در سال هاى پایان دهه 1320 با كودتاى 28 مرداد 1332 با شكست روبرو شد، همچنانكه حركت پرشور مردم به رهبرى امام خمینى (رضوان الله تعالى علیه) در سال هاى 1342 به بعد نیز سركوب گردید؛ ولى این تحول عظیم در سال 1357 تحقق یافت؟ چه عوامل و عللى این پیروزى را به ارمغان آورد؟ البته پدیده‏هاى اجتماعى زاییده یك عامل نیستند، ولى مى ‏توان از اساسى ‏ترین و اصلى ‏ترین عامل سخن گفت و اهمیت ‏شناخت علت اصلى انقلاب به عنوان علت محدثه در بقا و استمرار آن مؤثر خواهد بود. آیا از میان متغیرهاى انقلاب، عدم توسعه سیاسى، مشكلات اقتصادى، بحران هاى دینى و مذهبى اساسى‏ ترین علت‏این پدیده اجتماعى است ‏یا این كه عوامل دیگر مؤثر بوده اند؟

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 19 / 11 / 1391برچسب:تئورى‏هاى ,مختلف ,درباره ,انقلاب, اسلامى,

حوادث قبل از سال 1357
دسته بندی : <-PostCategory->

حوادث قبل از سال 1357
سخنان آقای یعقوب توكلی درباره «تشریح حوادث قبل از سال 1357 و اینكه چگونه این حوادث كم كم منجر به وقوع انقلاب عظیم اسلامی ایران شد» (58:54)
حجم فایل 6.74 مگابایت
پسوند فایل mp3
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 19 / 11 / 1391برچسب:حوادث, قبل ,از ,سال ,1357,,

چشم‌انداز 1404 و جایگاه فعلی جمهوری اسلامی ایران
دسته بندی : <-PostCategory->

هر کشور و نظامی برای رسیدن به نقطه مطلوب و قابل قبول خود باید اهدافی را تعریف کند تا به عنوان افق و چشم انداز آینده آن کشور شناخته شود و بتواند تمامی مسئولان آن کشور را به سمت آن افق رهنمون سازد.


ایران،1404

یکی از تاثیرات مهم و با ارزشی که می توان برای چنین چشم اندازی متصور بود، ایجاد ثبات در مدیریت یک کشور است چراکه اگر قرار باشد آن کشور به اهداف بلند مدت خود یعنی همان اهداف تعریف شده در چشم انداز برسد، باید در مسیری حرکت کند که در انتها به آن نقطه مطلوب می رسد.

در واقع تبیین یک چشم انداز برای یک کشور، مسیر روشنی را در اختیار مسئولان آن کشور قرار می دهد تا با نگاه مستمر به آن، طی طریق كنند و این مسیر شاخصی برای سنجش میزان انحراف آنها از چشم انداز كشور باشد.

بر همین اساس، ضروری است كه برنامه ها؛ سیاست ها و قوانین مصوب یك كشور كه ممكن است كوتاه مدت، میان مدت یا حتی بلند مدت باشد، با اهداف و چشم انداز تبیین شده در افق مسیر مذكور هماهنگ و در همان راستا باشد.

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 17 / 11 / 1391برچسب:چشم‌,انداز, 1404, و ,جایگاه, فعلی, جمهوری, اسلامی, ایران,,

درسی از امام خمینی
دسته بندی : <-PostCategory->

 

امام ره
این مطلب را می توانم علی التحقیق بگویم که امام خمینی در تمام دوران عمرش یک قدم برای ریاست و مرجعیت برنداشته است.

 

امام خمینی یکی از برجسته ترین و مهمترین اساتید حوزه بودند. حضور و اقامت آیت الله بروجردی در قم به تلاش و کوشش های ایشان و چند تن دیگر میسر شد و همین حضور برکات بسیار زیاد و چشمگیر و ماندگاری را برای حوزه به همراه داشت.

حوزه پس از حضور آیت الله بروجردی از قدرت و اهمیت فراوانی برخوردار شد که تا حدی، حوزه این جایگاه را مدیون حضرت امام بود.

 ***بقیه در ادامه مطلب*** 

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 15 / 11 / 1391برچسب:,

منشأ ناكامی غربی‌ها در تحلیل انقلاب اسلامی ایران
دسته بندی : <-PostCategory->

 

نویسنده:محمّدرضا جواهری

مقدّمه

انقلاب اسلامی ایران به عنوان مهم ترین و بزرگ ترین پدیده سیاسی و اجتماعی آخر قرن چهاردهم هجری قمری و رُبع آخر قرن بیستم میلادی، در طی قریب به سه دهه حیات و پایداری، همواره مورد توجه پژوهشگران و دانشمندان، متخصصان علوم سیاسی و كارشناسان علوم اجتماعی و جامعه شناسان و علاقه مندان به تحلیل انقلاب ها، قرار داشته است. این انقلاب عرصه جدیدی برای آزمون و ارزیابی فرضیه‌ها و نظریه‌های مرسوم و رایج در علوم سیاسی، علوم اجتماعی و جامعه شناسی فراهم آورد. روشن است كه فرضیه‌های كهنه و رایج كه برای تحلیل انقلاب‌های مدرن غیرمذهبی و ضدمذهبی ارائه شده، توانایی تحلیل این پدیده منحصر به فرد و استثنایی و بی نظیر را ندارند; چرا كه یك انقلاب مذهبی را نمی توان با معیارهای كاملا غیرمذهبی تحلیل كرد. متدلوژی متداول در غرب و شرق، كه آلوده به سكولاریزم و لائیزم است، به هیچ وجه توانایی تحلیل انقلاب اسلامی ایران را نداشته و نخواهد داشت; تحولات دو جامعه متفاوت با زیربناهای مختلف، بلكه متضاد را نمی توان با كمك روش‌ها و معیارهای ثابت و یكسان تفسیر و تحلیل كرد. متأسفانه علی رغم تفاوت‌های بنیادی و ماهوی تاریخ و فرهنگ و تمدّن جهان اسلام و ایران اسلامی با تاریخ و فرهنگ و تمدّن غرب و كشورهایی نظیر فرانسه، روسیه، چین، كوبا و نیكاراگوئه، باز هم تحوّلات تاریخی، اجتماعی و سیاسی جهان اسلام بر اساس همان معیارها و ضوابط و روش‌های خاص تحولات دنیای غرب مورد مطالعه قرار می گیرند. این كار، چه توسط مستشرقان و خاورشناسان و كارشناسان غربی صورت گیرد و چه دانشمندان و مفسّران مسلمانِ مرعوب و غربزده، گمراه كننده است و آنان را از شناخت واقعیت‌ها و حقایق باز می دارد.

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 14 / 11 / 1391برچسب:منشأ ,ناكامی ,غربی‌ها, در, تحلیل, انقلاب ,اسلامی, ایران,,

مقاله کامل دهه فجر و دانستنیهای انقلاب اسلامی
دسته بندی : <-PostCategory->

مقاله کامل دهه فجر و دانستنیهای انقلاب اسلامی

  • موضوع دسته : تحقیق آماده, دانستنی های تاریخ

مقدمه : بررسی تحلیلی تاریخ دو قرن اخیر ایران ، بخصوص سالهای پس از ۱۳۰۰ از جهات بسیاری حائز اهمیت است .

 

چگونگی نفوذ ،‌ حضور و سلطه استعمار و جابه‌جایی دو امپراتوری استعماری و چگونگی برخورد جریانهای فکری مختلف با مسائل سیاسی و فرهنگی و همچنین نقش مردم از زمانهای مختلف و تاثیر حضور آنان در تحولات سیاسی ـ اجتماعی ، برای سیاستگزاران و مدیران کشور بشدت مورد نیاز می‌باشد.علل و عوامل شکل‌گیری و چگونگی روند انقلاب اسلامی از دهه ۴۰ تا کنون همچنان مورد بحث و بررسی و اختلاف نظر می‌باشد. هر یک از گروهها و جریانهای سیاسی و اعتقادی به گونه‌ای موضوع را تجزیه وتحلیل و نتیجه گیری کرده‌اند…

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 13 / 11 / 1391برچسب:تحقیق ,آماده ,, ,مقاله ,کامل ,دهه, فجر, و, دانستنیهای ,انقلاب, اسلامی,

گوشه‌ای از صفات اهل بیت(علیهم‌السلام) در نهج‌‌البلاغه
دسته بندی : <-PostCategory->

ائمه علیهم السلام زندگانی بخش دانش و کشنده ی نادانی هستند  .... نه مخالف حق هستند و نه در مورد حق با یکدیگر اختلافی دارند.


توسل

در ادامه نقل سخنان نورانی امیرالمۆمنین حضرت علی(علیه السلام) پیرامون معرفی اهل بیت رسول خدا که در نهج البلاغه نقل شده است به این حدیث شریف می پردازیم "الا ان مثل آل محمد(صلی الله علیه و آله) کمثل نجوم السماء اذا خوی نجم طلع نجم فکانکم قد تکاملت من الله فیکم الضائع و اراکم ما کنتم تأملون" (1) آگاه باشید که همانند آل محمد(علیهم السلام) ستارگان آسمان هستند اگر ستاره ای غروب نماید ستاره ای دیگر طلوع می کند گویی به سبب این لطف الهی الطاف خداوند بر شما کامل گشته است و خداوند آنچه را که آرزو داشته اید برای شما به ظهور رسانده است.

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 13 / 11 / 1391برچسب:,

نظر آیت‌الله‌خامنه‌ای درباره ویژگیهای انقلاب اسلامی
دسته بندی : <-PostCategory->


22بهمن سال،1390  انقلاب اسلامی سی و سه ساله می شود. انقلابی كه به بركت رهبری امام خمینی ، اراده راسخ ملت به پیروزی رسید و چنان برجسته و یگانه شدكه هیچ حركت وجنبش انقلابی دیگری توان برابری با آن را نخواهد داشت. زیرا انگیزه ها و اهداف بسیار متفاوتی داشت.


رهبری

اكنون آنچه می خوانیدگزیده ای از دیدگاه های رهبر فرزانه انقلاب در موضوع انقلاب اسلامی است كه در طول بیش از 20 سال گذشته در دیدارها، سخنرانی ها و خطبه های نمازجمعه بیان شده است. حضرت آیت الله خامنه ای كه خود در تمام مراحل تكوین، رشد و پیروزی انقلاب اسلامی حضور فعال، مستمر و موثر داشته اند به دلیل اهمیت آشنایی نسل های مختلف خصوصا نسل جوان با علل، عوامل، مراحل، ویژگی ها و آثار انقلاب اسلامی همواره در فرصت های گوناگون به تبیین انقلاب اسلامی پرداخته اند.

اهمیت نظام اسلامى در شكل ایرانى آن چگونه است؟

 ***بقیه در ادامه مطلب***

 

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 11 / 11 / 1391برچسب:نظر, آیت‌الله‌,خامنه‌ای ,درباره ,ویژگیهای, انقلاب ,اسلامی,,

انقلاب اسلامی نقطه عطف جنبش‎های اسلامی
دسته بندی : <-PostCategory->


وقوع انقلاب اسلامی را می‎توان نقطه عطفی در حرکت جنبش‎های اسلامی معاصر محسوب کرد زیرا انقلاب اسلامی با تکیه بر اصول و ارزش‌های اسلامی، با رهبری امام خمینی(ره) توانست به شکل نهضت اسلامی و انقلابی در میان سایر دول اسلامی مطرح و به این شکل الگویی الهام‎بخش برای مسلمانان در سطح جهان شود.


نصر من الله و فتح قریب

انقلاب اسلامی در آن برهه زمانی متأثر از تفکرات و اندیشه‎های رهبر آن به‌وجود آمد و توانست رژیمی را که عهده‎دار نمایندگی و ژاندارمی آمریکا در منطقه بود با همت و حرکت در مسیر اندیشه‎های ناب اسلامی سرنگون کند. به این ترتیب باید گفت که آمریکا در شوک به‌وجود آمدن پیروزی انقلاب اسلامی مبهوت ماند و به نوعی به این واقعیت دست یافت که در مقابل اراده مردمی دارای ضعف است و درصورت اراده مردم برای تغییر رژیم دست‌نشانده ابرقدرت‎ها توان انجام کاری را ندارد. امام خمینی(ره) به همراه مردم توانست پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل ابرقدرت‎های جهان مواضع محکمی اتخاذ کند و همین ایستادگی سبب شد جنبش‎های اسلامی که در کشورهای مختلف تحت فشار و کنترل دولت‎ها توان انجام هیچ کاری را نداشتند جانی دوباره در کالبد خود احساس کنند و با افزایش فعالیت‎های خود فصل نویی را پیش روی خود بگشایند.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 9 / 11 / 1391برچسب:انقلاب, اسلامی, نقطه ,عطف ,جنبش‎های, اسلامی,,

كتاب شناسی انقلاب اسلامی
دسته بندی : <-PostCategory->

عنوان مقاله: كتاب شناسی انقلاب اسلامینام نویسنده: یعقوب توكلی

سال انتشار: زمستان ۱۳۷۸

منبع: كتاب نقد ۱۳ - نقد تاریخ نگاری معاصر در حوزه انقلابكتاب‏شناسى انقلاب اسلامى

(طبقه بندى و سیر مطالعاتى)

یعقوب توكلى

 

اشاره :

این مقاله، طى استقرائى كه در منابع تاریخ انقلاب بعمل آورده، خواننده را به تحریفاتى كه‏در تاریخ معاصر ایران، بویژه تاریخ انقلاب اسلامى از سوى مخالفان آن بعمل مى‏آید، توجه‏داده و در طبقه‏بندى علمى و مستندى كه صورت داده، برخى نقاط ضعیف یا قوت سبكهاى‏مختلف تاریخنگارى انقلاب را توضیح داده است.

تاریخ معاصر ملت ایران كه رخداد مهم انقلاب اسلامى را در دل خود جاى داده است، مشحون ازپیچیدگى‏ها و فراز و فرودهاى فراوانى است كه بازشناسى آنها فرصت، زمان و تحقیق و پژوهش بسیارى‏مى‏طلبد.

ساده‏بینى است اگر بخواهیم تاریخ معاصر و انقلاب اسلامى را در چند كتاب و خاطر و یا اسناد خلاصه‏نمائیم و یا با برداشتى یك سویه حوادث را تحلیل نمائیم.

به همان میزان كه دوران معاصر و انقلاب اسلامى به علت‏شرایط و بستر زمانى و اهمیت استراتژیك وباورهاى دینى و تعارض نظام حاكم و قدرتهاى جهانى با آن، بسیار پیچیده و درهم آمیخته از گوناگونى‏هاى‏بسیار است، تاریخ نگاشته شده آن نیز گرفتار پیچیدگى و درهم آمیختگى ابهام، یكسویه‏نگرى و نگارش‏براساس منافع جریانهاى مختلف است. ما تلاش خواهیم كرد به طور اجمال چگونگى تدوین تاریخ و طبقات‏متعدد و نگرشهاى گوناگون نسبت‏به حوادث تاریخ معاصر و انقلاب اسلامى را ترسیم نمائیم.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 8 / 11 / 1391برچسب:كتاب ,شناسی, انقلاب, اسلامی ,,

ویژگیهای کلی انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلابهای روسیه و فرانسه
دسته بندی : <-PostCategory->

انقلاب اسلامی

مقایسه پدیده های مشابه می تواند در شناخت هر چه بیشتر آنها مفید واقع شود در تاریخ جهان انقلابهائی رخ داده و ممکن ست بین این انقلابها تشابهات فراوانی وجود داشته باشد.بحث مراحل یا روند انقلاب در قرن بیستم و پس از انقلاب روسیه، مطرح شد.در این میان برخی از محققین غربی که پدیده، انقلاب را بررسی می کردند متوجه شدند که بین انقلاب روسیه و انقلابهای فرانسه، انگلستان، هلند و...شباهتهایی وجود دارد که این موجب پیدایش مکتبی بنام تاریخ طبیعی انقلاب گردید.

نویسندگان این مکتب معتقدند که انقلابهای گذشته کم و بیش روند مشابهی را طی کرده اند و این روند بر آیندی طبیعی و اجتناب ناپذیر است.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 8 / 11 / 1391برچسب:ویژگیهای, کلی ,انقلاب ,اسلامی ,در, مقایسه ,با ,انقلابهای ,روسیه, و, فرانسه,,

شعار های انقلابی
دسته بندی : <-PostCategory->

ترجیع بند اکثر شعارهای مردم به جان آمده از ستم و طاغوت، مرگ بر شاه بود و می دانستند که تا شاه کفن نشود، این وطن وطن نشود آنان با شعارهای متعددی نفرت از طاغوت را به نمایش می گذاشتند:

 

مرگ بر این سلطنت پهلوی

توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد   ***   شاه بجز خودکشی راه دگر ندارد

ایستادن در صف نفت حالا دیگه حرام است   ***   لباس گرم بپوش که کار شاه تمام است

مردم! رفتن شاه یه حقه سیاسی است!   ***   گول نخورید نهضت ما اساسی است

نظام شاهنشاهی نابود باید گردد

زندگی مصرفی معادل بردگی است

نظام شاهنشاهی مظهر هر فسادیست

شاه باید برگردد   ***   اعدام باید گردد

مرگ بر این سلطنت پر فریب

مردم ما بیدارند، از سلطنت بیزارند

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 6 / 11 / 1391برچسب:,

پیامک دهه فجر
دسته بندی : <-PostCategory->

 

 

 

آمدی فجرآزادی! که با آمدن تو، امام آمد، امامی که بر سربیدادگران، خروش کلیم داشت و برجان امت، دم مسیح. کلامش بوی وحی‏داشت و طعم شیرین آوای انبیا.
دهه فجرمبارک


همه برای امام بودند و امام برای همه و امت همراه امام برای خدا.
دهه فجرمبارک

 


از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران
اندیشه باور شد، در امتداد باران
بر صخره‏های همّت جوشیده خون غیرت
بانگ سرود و وحدت آید زچشمه ساران
و الفجر بهمن آمد، فصل شکفتن آمد
بر پهندشت باور، خالی است جای یاران
دهه فجرمبارک
 

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 6 / 11 / 1391برچسب:,

آرشیو روزنامه های انقلابی
دسته بندی : <-PostCategory->

 

  

 

***بقیه در ادامه مطلب***

 

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 5 / 11 / 1391برچسب:,

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
مطالب گذشته

·

حضور مردم در 22 بهمن (2) ارسال در : 1391/11/23 17:14

·

حضور مردم در 22 بهمن (1) ارسال در : 1391/11/23 15:45

·

تقدير رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در حماسه 22 بهمن ارسال در : 1391/11/23 12:15

·

حوادث‌ انقلاب به روایت«عباس» (3) ارسال در : 1391/11/23 11:40

·

حوادث‌انقلاب به روایت"عباس"(2) ارسال در : 1391/11/23 10:38

·

حوادث‌انقلاب به روایت"عباس" ارسال در : 1391/11/23 9:36

·

23 بهمن 1391 خورشیدی برابر با 30 ربیع الاول 1434 هجری و 11 فوریه 2013 میلادی ارسال در : 1391/11/23 6:5

·

خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ارسال در : 1391/11/22 17:28

·

شخصیت امام ارسال در : 1391/11/22 18:20

·

سرود های انقلابی سری 3 ارسال در : 1391/11/22 15:15

·

سازندگی و خدمت ارسال در : 1391/11/22 14:32

·

شکل گیری تمدن اسلامی در نگاه امام و رهبری ارسال در : 1391/11/22 13:11

·

توجه به سیاستهای کلی نظام،راهی برای پیشرفت کشور ارسال در : 1391/11/22 12:9

·

انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی در منطقه ارسال در : 1391/11/22 11:6

·

نگاهی به کارنامه سی ساله اقتصاد ایران ارسال در : 1391/11/22 9:0

·

22 بهمن 1391 خورشیدی برابر با 29 ربیع الاول 1434 هجری و 10 فوریه 2013 میلادی ارسال در : 1391/11/22 5:53

·

بوی بهار ارسال در : 1391/11/21 17:51

·

مشروطه از دیدگاه امام خمینی ارسال در : 1391/11/21 13:34

·

شیوه‌های بازجوئی شکنجه‌گران ساواک ارسال در : 1391/11/21 11:57

·

زنی که بی حیاتر از فرح بود! ارسال در : 1391/11/21 10:30


رمز پیروزی شما ایمان و وحدت کلمه بود. *** ولایت فقیه برای شما یک هدیه الهی است. *** هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است. *** ۲۲ بهمن بهمن در طول زندگی و برای نسلهای آینده باید سرمشق همه قرار گیرد. *** فجر انقلاب، دمیدن خورشید استقلال و آزادی است. "گزیده ای از سخنان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انفجار نور و آدرس fajr34.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







مشخصات شما