red blue black green red blue black green
روزنگار
تحولات و پیشرفت های انقلاب اسلامی
جنگ نرم
بیداری و بصیرت
انقلاب اسلامی و مردم
سرود های انقلابی
کلیپ
متفرقه
عکس و تصاویر



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 627
بازدید هفته : 845
بازدید ماه : 841
بازدید کل : 24951
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




حضور مردم در 22 بهمن (2)
دسته بندی : <-PostCategory->

راهپيمايي با شكوه 22 بهمن 1389
راهپيمايي با شكوه 22 بهمن 1389

 

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 23 / 11 / 1391برچسب:تصاویر,حضور ,مردم ,در, 22, ,بهمن, (1),,

حضور مردم در 22 بهمن (1)
دسته بندی : <-PostCategory->

 
***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 23 / 11 / 1391برچسب:تصاویر,حضور ,مردم ,در, 22, ,بهمن, (1),,

تقدير رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در حماسه 22 بهمن
دسته بندی : <-PostCategory->

 

 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در کلاس درس خارج فقه با تقدير و تشكر از بصيرت، شجاعت و موقع شناسي ملت ايران در خلق حماسه عظيم مردمي و باشكوه ۲۲ بهمن، اين حضور گسترده ي مردمي را حادثه اي بزرگ خواندند و تأكيد كردند: حضور همه ي اقشار از پير و جوان، زن و مرد در صحنه آن هم در شرايطي كه ۳۴ سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته است، بزرگترين نعمت الهي است كه بايد همه ي عمر را براي آن شكر گزاري كرد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامي ضمن مقايسه ي برگزاري سالگرد جشن پيروزي انقلاب اسلامي در ايران با ساير كشورهايي كه در آن انقلاب رخ داده است افزودند: هنر بزرگ و برجسته اين است كه در ايران مردم خود، صاحبان انقلاب و كشور هستند و كار برگزاري جشن انقلاب بر دوش خود آنان است،‌ و به همين دليل مردم از اين ثروت عظيم، كه مايه ي عزت و استقلال آنهاست حمايت مي كنند و هرجا كه نياز باشد حضور خود را نشان مي دهند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر از يكايك مردم ايران براي حضور به موقع در صحنه افزودند: درست در لحظه اي كه دشمنان استقلال و عزت ملت ايران انتظار داشتند كه مردم به نداي انقلاب و نداي جمهوري اسلامي پاسخ ندهند، مردم با حضور خود دشمن را ناكام و مأيوس كردند.
 
ايشان با تأكيد بر اينكه دشمنان در تبليغات تلاش مي كنند كه اين صحنه هاي عظيم مردمي را كمرنگ جلوه دهند افزودند: البته آنان واقعيات صحنه را مي بينند و مي فهمند و آن را تحليل مي كنند و به اين نتيجه مي رسند كه نمي شود با اين ملت مواجه شد.

 

 

دانلود فایل صوتی

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 23 / 11 / 1391برچسب:تقدير ,رهبر ,معظم, انقلاب, از ,حضور ,مردم, در ,حماسه, 22,,بهمن ,,

حوادث‌ انقلاب به روایت«عباس» (3)
دسته بندی : <-PostCategory->

در آخرین سری از عکس های این مجموعه عکس های معروفتری از این عکاس که مربوط به بازگشت رهبر کبیر انقلاب به کشور و درگیری های خیابانی تا روز 22 بهمن و پیروزی انقلاب و دادگاه و مجازات سران رژِیم و تشکیل دولت موقت است را مشاهده می کنید.

 
 
 
***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 23 / 11 / 1391برچسب:حوادث‌, انقلاب, به, روایت,«,عباس,» ,,

حوادث‌انقلاب به روایت"عباس"(2)
دسته بندی : <-PostCategory->

عکس های سری دوم این مجموعه زمان ورود رهبر کبیر انقلاب به وطن و ادامه نبرد مردم با رژِم پهلوی، اعدام انقلابی ایادی رژیم و سرنگونی آن را شامل می شود.
 
 
 
***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 23 / 11 / 1391برچسب:حوادث‌,انقلاب, به ,روایت,",عباس,",

حوادث‌انقلاب به روایت"عباس"
دسته بندی : <-PostCategory->

"عباس" عکاس مشهور ایرانی که از اعضا برجسته آژانس عکس "مگنوم" به حساب می آید یکی از مشهورترین راویان مصور انقلاب بهمن 1357 است.

 
به گزارش فرارو، "عباس عطار" که در جهان با نام "عباس" یا "عباس مگنوم" شهرت دارد بین سال‌های 1357 تا 1359 از پشت دوربین عکاسی‌اش به انقلاب اسلامی ایران نگریست و لحظات به‌یادماندنی انقلاب اسلامی را به ثبت رساند و به گفته خودش، برای تاریخ، عکس گرفت.
 
وی که دانش آموخته رشته مطبوعات و ارتباطات در انگلستان است، در سال‌ 1361 پس از آنکه عکس‌هایش از انقلاب ایران وی را به شهرت رساند، به آژانس عکس «مگنوم» پیوست؛ یکی از معتبرترین آژانس های عکس جهان که توسط عکاس مشهور فرانسوی «هنری کارتیه برسون» به همراه «رابرت کاپا» و تعدادی از عکاسان جنگ تشکیل شده بود و برجسته ترین عکاسان جهان عکس های وقایع مهم سیاسی و اجتماعی دنیا را در آن عرضه می کردند.
 
عباس بعدها در سفر به ایران مجموعه عکس های خود از حوادث انقلاب را در کتابی با عنوان «روزشمار ایران 2002-1971» منتشر کرد که  علاوه بر عکس‌ها، یادداشت‌های روزانه وی را نیز شامل می شد. به مناسبت دهه مبارک فجر در اینجا نگاهی می اندازیم به روایت این عکاس از روزهای انقلاب؛ عکس های سری اول این مجموعه از درگیریهای خیابانی و تشکیل کابینه بختیار آغاز و تا ورود رهبر کبیر انقلاب به کشور ادامه می یابد.
 
 
 
***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 23 / 11 / 1391برچسب:حوادث‌,انقلاب, ب,ه ,روایت,",عباس,",,

23 بهمن 1391 خورشیدی برابر با 30 ربیع الاول 1434 هجری و 11 فوریه 2013 میلادی
دسته بندی : <-PostCategory->

رویدادهای مهم این روز در تقویم خورشیدی ( 23 بهمن 1391 )

رحلت عالم رباني "آخوند ملامحمد حسين فشاركي" (1313 ش)
آخوند ملا محمد حسين بن محمد جعفر فشاركي در سال 1228 ش (1266 ق) در اصفهان به دنيا آمد و مقدمات علوم را در آن شهر پشت سرگذاشت. وي سپس براي تكميل تحصيلات خود عازم نجف اشرف گرديد و در محضر استادان نامداري همچون: ميرزا حبيب اللَّه رشتي، شيخ زين‏العابدين مازندراني و ميرزا محمد حسن شيرازي ...

آغاز به كار رسمي دولت موقت انقلاب (1357 ش)
دولت موقت ایران در سال ۱۳۵۷ که با نام دولت موقت انقلاب هم شناخته میشود، دولتی در ایران بود که پس از انقلاب از سال ۱۳۵۷ و به منظور رسیدگی به اوضاع به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و تا ۱۳۵۸، پیش از اعلام استعفای مهدی بازرگان به مدت ۹ ماه (به طور دقیق ۲۷۵ روز) بر سر کار بود.

تشكيل "كميته انقلاب اسلامي ايران" به فرمان امام (1357ش)
با وجود سقوط رژيم شاه و پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، نيروهاي مردمي، همچنان درگير نبرد براي درهم شكستن مقاومت آخرين بقاياي اين رژيم وابسته بودند. همچنين گروهي ديگر از مردم، پاسداري و حفاظت از مراكز مهم و حساس را در شهرها به عهده گرفتند. از اين رو وجود سازماني منظم و متشكل براي به ...

افتتاح پالايشگاه بزرگ گاز در منطقه خانگيران خراسان در سرخس (1362 ش)
پالايشگاه گاز خانگيران خراسان به عنوان يكي از كم نظيرترين پالايشگاه‏هاي گاز، در نوع خود از بزرگ‏ترين و مدرن‏ترين پالايشگاه‏هاي مشابه در جهان است كه در آستانه ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور رييس جمهور وقت، آيت‏اللَّه سيد علي خامنه‏اي و تعدادي از مسؤولان افتتاح شد. اين پالايشگاه ...

حمله موشكي مقابله به مثل ايران عليه شهرهاي عراق (1362 ش)
باگذشت نزديك به چهل ماه از آغاز جنگ تحميلي و در حالي كه مردم و مسؤولان كشور، خود را براي برپايي مراسم سالگرد يوم‏اللَّه 22 بهمن آماده مي‏كردند، رژيم بعث عراق، با بهانه‏تراشي، زمينه را براي بمباران و موشكباران شهرهاي ايران فراهم كرد و براي اين مقصود ادعا نمود به خاطر گلوله باران شهرهاي ...

سقوط هواپيماي مسافربري توپولوف 154 ايران در حوالي خُرَّم‏آباد (1380 ش)
در 23 بهمن 1380، هواپيماي مسافربري توپولوف 154 كه از تهران عازم خرم آباد بود، با ارتفاعات سفيدكوه در نزديكي خرم‏آباد برخورد كرده و تمام 119 سرنشين آن كشته شدند. اجساد قربانيان اين حادثه در روزهاي بعد، از شيارها و حفره‏هاي كوه جمع آوري شد.

شهادت شهید حسین‏ رضا دائی‏چین (1359ش)
سال ۱۳۳۱ش کودکی چشم به جهان هستی گشود که قرار بود بشود مرد دلیر جبهه‌ها: شهید حسین‏رضا دائی‏چین. او «حسین‌رضا» نام گرفت و در خانواده‌ای متدین و باتقوا تربیت یافت. «حسین‌رضا» با هفت ساله شدن وارد دبستان شد و پس از گذراندن دوره‌ ابتدایی و راهنمایی در سال اول دبیرستان قدم به تشک کشتی ...

شهادت شهید محمدرضا دری (1360ش)
شهید محمدرضا دری در سال ۱۳۲۱ش در روستای ماهوسک از توابع شهرستان بیرجند چشم به جهان هستی گشود. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند. سپس برای یافتن کار و ادامه تحصیل به تهران رفت. مدت ده سال در تهران بود و ضمن تحصیل، کار می‌کرد تا مخارجش را تأمین کند. خدمت سربازی را در تهران ...

 

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 23 / 11 / 1391برچسب:23, بهمن, 1391 ,خورشیدی ,برابر ,با ,30 ,ربیع الاول ,1434, هجری, و ,11, فوریه ,2013 ,میلادی ,,

خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی
دسته بندی : <-PostCategory->

در آن روزها ما در یک حالت بُهت بودیم. در حالى که در همه‌ى فعالیتهاى آن روزها ما طبعاً داخل بودیم. همان‌طور که مى‌دانید ما عضو شوراى انقلاب بودیم و یک حضور دائمى تقریباً وجود داشت. لکن یک حالت ناباورى و بهت بر همه‌ى ما حاکم بود. من یک چیزى بگویم که شاید شما تعجب بکنید.

 

من تا مدتى بعد از ۲۲ بهمن هم که گذشته بود بارها به این فکر مى‌افتادم که ما خوابیم یا بیدار. و تلاش مى‌کردم که از خواب بیدار شوم. یعنى اگر خواب هستم، این رؤیاى طلائى که بعدش لابد اگر آدم بیدار شود هر چه قدر خواهد بود خیلى ادامه پیدا نکند، اینقدر براى ما شگفت‌آور بود مسأله.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 22 / 11 / 1391برچسب:خاطرات, آیت‌الله ,خامنه‌ای, از ,روزهای ,پیروزی, انقلاب, اسلامی ,,

شخصیت امام
دسته بندی : <-PostCategory->

شخصیت فرهنگی امام
شخصیت فرهنگی امام
حجم فیلم 9.59 مگابایت
پسوند فیلم 3gp
زمان 00:06:28
دانلود فایل دانلود فایل
 
شخصیت دینی امام (ره)
حجم فیلم 6.34 مگابایت
پسوند فیلم 3gp
زمان 00:04:15
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 22 / 11 / 1391برچسب:شخصیت, امام,,

سرود های انقلابی سری 3
دسته بندی : <-PostCategory->

http://dlnew.ir/pic(asr-entezar.ir)/22-bahman4-n2.jpg
………………………………………………..

دانلود سرود ««  الم نشرح لک صدرک  »»
فرمت : mp3   —   حجم فایل :  ۰٫۸۰۰  مگابایت
………………………………………………..
دانلود سرود ««  بگو یا الله  »»
فرمت : mp3   —   حجم فایل :  ۱٫۷۳  مگابایت
………………………………………………..

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 22 / 11 / 1391برچسب:سرود ,های, انقلابی, سری, 3,,

سازندگی و خدمت
دسته بندی : <-PostCategory->

سازندگی و خدمت
سخنرانی کامل امام خمینی (ره) با موضوع «کوشش و سازندگی کشور به دست همه مردم» به مدت 29:10

 

حجم فایل  6.83 مگابایت
پسوند فایل mp3
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 22 / 11 / 1391برچسب: سازندگی ,و ,خدمت,,

شکل گیری تمدن اسلامی در نگاه امام و رهبری
دسته بندی : <-PostCategory->

شکل گیری تمدن اسلامی، آرمانی است که سالها دغدغه بزرگان دین ما بوده است. در واقع از همان ابتدای اسلام، این مساله از موضوعات اصلی بود که پیامبر اکرم (ص) بدان توجه فراوانی داشتند.


قرن ها گذشت و اسلام و مسلمین فراز و نشیب های فراوانی دیدند تا اینکه سال 1357 شد و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

شکل گیری تمدن اسلامی در نگاه امام و رهبری،امام و رهبر

به عقیده بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران، انقلاب اسلامی سرآغاز یک تحول بزرگ در جامعه انسانی بوده است. گرچه این حرف هنوز برای بسیاری درک ناپذیر است اما اندیشمندان بزرگی چون بهشتی و مطهری بر این حقیقت تاکید می کنند که عصر جدیدی با انقلاب اسلامی آغاز شده که نوع نگاه به انسان و نوع نگاه به جهان را تغییر می دهد و دنیای جدیدی را رقم می زند.

برپایی نظامی بر پایه اسلامیت و جمهوریت در کنار یکدیگر و سردادن شعار «نه شرقی، نه غربی» چیزی نبود که برای جهانیان مسبوق به سابقه باشد و در واقع حرف زدن از نظامی که می خواهد در کنار دموکراسی یا مردم سالاری، بر اسلامی بودن خود نیز تاکید کند، برای دنیا تازگی داشت.

از همان ابتدای شکل گیری این نظام امام خمینی (ره) حرف از صدور انقلاب اسلامی به میان آوردند و مطرح کردن این دغدغه در کنار دغدغه های دیگری همچون امت واحده اسلامی و یکپارچگی جهان اسلام برای مبارزه با استکبار جهانی نشان می داد که امام خمینی (ره) غیر از پیروزی انقلاب اسلامی، آرمان بزرگتری در سر دارند و آن، شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی است.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 22 / 11 / 1391برچسب:شکل, گیری, تمدن, اسلامی ,در, نگاه, امام ,و ,رهبری,,

توجه به سیاستهای کلی نظام،راهی برای پیشرفت کشور
دسته بندی : <-PostCategory->

«امروز نظام اسلامى، جمهورى اسلامى، ملت و جوانان ایران در دنیاى اسلام مثل ستاره مى‌درخشند. به شما نگاه مى‌كنند و از شما الهام مى‌گیرند. مراقب خودتان باشید. وحدت خودتان را حفظ كنید. امید خودتان را به آینده حفظ كنید. مسئولان قدر این ملت را بدانند. دستگاههاى مختلف نظام اسلامى با وحدت و همدلى كارهایى را كه برعهده آنهاست، به‌خوبى انجام دهند و ملت را از كاركرد و تلاش خود خشنود و راضى كنند.»


رهبر

اینها بخشی از بیانات مقام معظم رهبری است که در آن، با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران، مردم و بویژه مسئولان کشور را بر لزوم حفظ وحدت تاکید داده اند. مقام معظم رهبری با اشاره به مسایل داخلی و خارجی کشور، جایگاه فعلی ایران اسلامی را مناسب و رو به جلو ارزیابی می کنند و در عین حال تاکید می کنند که تا نقطه مطلوب فاصله هایی وجود دارد.

سیاست داخلی هر کشوری بخش های مختلفی را شامل می شود که هر کدام در جای خود حائز اهمیت است و در ضمن در کشورهای مختلف، تعیین خط مشی ها برای اداره هر یک از این ابعاد، بر عهده یک افراد یا گروه های مرجع خاصی است.

در کشور ما نیز مقام معظم رهبری در کنار بیانات و رهنمودهایی که در سخنرانی های مختلف خود مطرح می کنند، بطور رسمی تر، در قالب سیاست های کلی بخش های مختلف کشور خط مشی مناسب برای اداره کشور را نشان می دهند.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 22 / 11 / 1391برچسب:توجه ,به ,سیاستهای ,کلی, نظام,,,راهی, برای ,پیشرفت ,کشور,,

انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی در منطقه
دسته بندی : <-PostCategory->

تأثیر رهبری حضرت امام خمینی(ره) در بیداری مستضعفان و مسلمانان جهان بر هیچ‌كس پوشیده نیست. این تأثیر را باید از بعد مذهبی بسیار كم نظیر به شمار آورد، چون شخصیتی در جهان سراغ نداریم كه تا این اندازه اندیشه‌ها، انقلاب و عملكردش بر عرصه بین‌المللی تأثیر گذاشته باشد.


امام خمینی معنای قدرت را نه تنها در جهان اسلام، بلكه در سراسر دنیا تغییر داد، قدرتی كه قبل از او متكی بر منافع مادی بود، پس از پیروزی انقلاب تبدیل به احترام به عقاید، پرورش افكار و اطلاع‌رسانی شد.

بیداری اسلامی

نگاهی به سرگذشت رهبران انقلاب‌های جهان نشان می‌دهد که هیچ‌یک از آنها به اندازه امام خمینی توان برقراری ارتباط صمیمی و مردمی با طبقات مختلف اجتماعی را نداشتند. امام بیش از هر رهبر دیگری موفق شد، پیام اسلام را به زبان ساده به مسلمانان برساند و این یكی از اسرار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی است.

همچنین ساده زیستی و دوری از تجملات موجب شد تا مردم او را بیش از هرکس دیگری برای رهبری اصلح بدانند. زندگی امام چه در دوران طلبگی و چه در زمان مرجعیت و چه در زمان به دست گرفتن رهبری مردم همراه با ساده زیستی بود و تمام هم و غم ایشان نجات امت اسلامی از گمراهی و عقب‌ماندگی مادی و معنوی بود، همانطور که این دغدغه خاطر وی در قبال همه ملت‌ها بود. ارسال پیام به گورباچوف و پاپ بیانگر این دغدغه بود که از راه هدایت و سعادت ابدی به سمت سعادت دنیا منحرف شده بودند.

امام خمینی(ره) را باید تنها اندیشمندی دانست طی چند قرن گذشته، هم به نظریه‌پردازی انقلاب پرداخت و هم خود آن را به اجرا گذاشت و در تاریخ کمتر می‌بینیم رهبرانی که هم بنویسند چرا باید انقلاب کرد و هم به میدان آیند و انقلابی که از آن سخن گفته‌اند را خلق کنند. به همین دلیل باید گفت ارتباط علم و عمل، از دلایل موفقیت امام در برپایی انقلاب اسلامی بود.

یكی از مهمترین تأثیرات امام خمینی و انقلاب اسلامی بهره‌گیری از دین در جهت ایجاد تحول مطلوب اجتماعی بود،‌ ایشان با تکیه بر دین مفهوم قدرت را تغییر دادند تا مسلمانان دریابند، قدرت واقعی همان قدرت الهی است و به کمک چنین قدرتی می‌توان به حقوق خویش دست یافت.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 22 / 11 / 1391برچسب:انقلاب, اسلامی, ایران ,و, بیداری ,اسلامی, د,ر, منطقه,,

نگاهی به کارنامه سی ساله اقتصاد ایران
دسته بندی : <-PostCategory->

در آستانه سالگرد پیروی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم. انقلابی که با هدف حفظ استقلال کشور و قرار دادن مردم در جایگاه واقعی‌شان و با شعار حمایت از مستضعفان پیروز شد….


اقتصاد ایران

شاید حال که سه دهه از وقوع این رویداد مهم تاریخی گذشته است، نگاه گذرا به کارنامه سی ساله اقتصاد ایران خالی از لطف نباشد. بخشی که با طرح شعارهای فراوان باعث جلب اعتماد مردم به انقلاب شد و مسوولان حال حاضر باید تمام تلاششان را برای حفظ این اعتماد به‌کار گیرند.

البته اقتصاد، همواره در رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل جایگاه ویژه‌ای داشته است و فعالیت‌ها و تلاش‌های دولت‌هایی که پس از انقلاب روی کار آمده‌اند در راستای تحقق عدالت همه‌جانبه و مقابله با فقر و اختلافات طبقاتی را بوده است ولی اینکه دولت‌های پس از انقلاب تا چه میزان در راستای تحقق این مهم، موفق بوده‌اند موضوعی است که تحلیلگران سال‌هاست درباره آن ایراد سخن می‌کنند. البته علی‌رغم این عزم جدی و خدمات بسیار، متاسفانه هنوز شاهد درصدی از فقر و اختلاف طبقاتی هستیم که با اهداف انقلاب سازگاری ندارد و باید برای رفعش برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد.

البته با توجه به شرایطی که سالهاست بر کشور حاکم است و دشمنان با طرح‌ها و صدور قطعنامه‌هایشان موانعی را برای رشد اقتصادی کشور ایجاد کرده‌اند، باید در تحلیل دستاوردهای اقتصادی دولت‌ها به این مهم توجه کرد تا با تحلیل صحیح امروز، بتوانیم برای فردا گام‌های بلند و قاطعی برای فردا برداریم.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 22 / 11 / 1391برچسب:نگاهی به کارنامه سی ساله اقتصاد ایران,,

22 بهمن 1391 خورشیدی برابر با 29 ربیع الاول 1434 هجری و 10 فوریه 2013 میلادی
دسته بندی : <-PostCategory->

رویدادهای مهم این روز در تقویم خورشیدی ( 22 بهمن 1391 )

آغاز دوره سوم مشروطه با ديكتاتوري رضاخان سردار سپه (1303 ش)
در حالي كه رضاخان با به دست گرفتن نخست وزيري، قدرت بدون عناني در كشور به دست آورده بود، انتخابات زود هنگام مجلس پنجم در شرايط تبليغات توأم با زد و بند و اتهامات و اعمال فشار و اختناق آغاز شد و اين انتخابات در بيشتر مراكز به دست امراي لشكر و دست‏نشانده‏هاي وزارت جنگ و گروه‏هاي متنفّذ ...

انتشار روزنامه رسمي كشور (1323 ش)
تاريخ‏نويسان براي مطبوعات ايران، هشت دوره را بر شمرده‏اند كه دوره نخست آن، از ابتداي چاپ روزنامه تا زمان مشروطه را در برمي‏گيرد و اين دوره‏ها ادامه يافته و دوره هشتم، از استقرار نظام جمهوري اسلامي به بعد را شامل مي‏شود. بر اين اساس از سقوط رضاخان در شهريور 1320 تا پايان سال 1326 كه ...

رحلت فقيه جليل، آيت اللَّه "حسين نجفي اهري" (1345 ش)
آيت اللَّه شيخ حسين نجفي اهري در سال 1244 ش (1282 ق) در شهرستان اهر به دنيا آمد و پس از فراگيري قرآن و مقدمات علوم حوزوي، راهي تبريز شد. وي پس از اقامت نه ساله در تبريز، رهسپار نجف اشرف گرديد و مدت 35 سال، از محضر آيات عظام: سيد محمدكاظم يزدي و...به كسب علم مشغول بود. ايشان در جريان ...

پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران و سقوط رژيم 2500 ساله شاهنشاهي (1357ش)
از هفدهم تا 22 بهمن 57، ايران يكي از دوران‏هاي استثنايي تاريخ سياسي جهان را گذرانيد. در اين ايام، دو دولت در يك مركز و بدون هيچ گونه مرزبندي مواجه بودند. دولتي كه پشتوانه و عامل مشروعيت خود را از دست داده و از قدرت نظامي محروم گشته و با انقلابي عظيم روبرو بود. و دولتي ديگر متكي به ...

عمليات كوچك فتح 4 توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي (1365ش)
مرحله اول عمليات پارتيزاني فتح 4 در بامداد بيست و دوم بهمن 1365 با رمز مبارك "يااللَّه" آغاز شد. در اين عمليات نيروهاي ويژه سپاه پاسداران به همراه تعدادي از كردهاي مخالف رژيم بعث، پس از ده‏ها كيلومتر پياده‏روي و عبور از كوهستان‏هاي صعب‏العبور، خود را به منطقه عملياتي اربيل عراق رسانده ...

شهادت شهید ناصر اسکندری شهرکی (1361ش)
شهید ناصر اسکندری شهرکی، اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۲ش در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان هستی گشود و با احساسات پاک و بی‌آلایش مذهبی رشد کرد. از اوان کودکی جنب و جوش فراوان و تیزهوشی بالا او را از دیگر هم‌سالان خود متمایز می‌کرد. در سال ۱۳۴۹ش تحصیل در دوره ابتدایی را در دبستان مهرگان آغاز ...

عراق از ایران به شورای امنیت شکایت برد و مدعی شد ایرانی ها 33 سرباز عراقی را کشته اند(1352ش)

شرکت گرومن سازنده هواپیماهای اف. 14 حاضر شد 28 میلیون دلاری را که به بعضی از مقامات ایرانی رشوه داده است به حساب ایران واریز کند(1354ش)

قره باغی طی مصاحبه ای اعلام کرد: کودتا در ارتش مطرح نیست، دستور سرکوبی چماق بدستان داده شده است(1357ش)

سرلشکر ریاحی فرمانده گارد در میدان امام حسین گلوله خورد(1357ش)

تهران صحنه جنگ خونین شد و درگیری ارتش با مردم مسلح در خیابانها شدت گرفت(1357ش)

غالب خیابانهای تهران سنگربندی شد و در تصرف افراد مسلح مردمی قرار گرفت(1357ش)

ستاد ژاندارمری واقع در میدان 24 اسفند (انقلاب) سقوط کرد و به دست افراد نیروی هوائی، دریائی، چریکها و مردم افتاد(1357ش)

در اثر حمله به تسلیحات ارتش، کارخانجات و مخازن اسلحه به دست مردم افتاد(1357ش)

ساعت 10/5 شورای عالی ارتش با شرکت رئیس ستاد، وزیر جنگ و غالب فرماندهان تشکیل جلسه داد(1357ش)
و پس از مذاکره اعلامیه ای صادر و متذکر شد برای جلوگیری از هرج و مرج و خونریزی بیطرفی خود را در مناقشات فعلی اعلام و به یکانهای نظامی دستور داده شده که به پادگانهای خود مراجعه نمایند.

شهربانی کل کشور سقوط کرد و به دست نیروی مردمی افتاد. پس از سقوط شهربانی زندان کمیته نیز به دست مردم مسلح فتح شد(1357ش)

دانشکده افسری، دانشکده پلیس و دبیرستان نظام پس از چند ساعت زد و خورد به دست نیروهای مردمی فتح شد(1357ش)

زندان قصر توسط نیروهای مسلح گشوده شد و زندانیان فرار کردند. هژیر یزدانی و محرمعلی خرّم جزء زندانیان فراری بودند(1357ش)

پس از سقوط پادگان و زندان جمشیدیه عده ای زندانیان توسط مردم بازداشت و به مدرسه رفاه اعزام شدند.(1357ش)
دستگیر شدگان عبارت بودند از: ارتشبد نصیری، سپهبد صدری، غلامرضا نیک پی، منصور روحانی، دکتر شیخ الاسلام زاده، دکتر منوچهر آزمون و سالارجاف

صدا و سیمای ایران به دست مردم تصرف شد(1357ش)

صادق قطب زاده به ریاست صدا و سیمای ایران منصوب گردید(1357ش)

سپهبد مهدی رحیمی فرماندار نظامی و رئیس شهربانی به دست مردم اسیر شد(1357ش)

رویدادهای مهم این روز در تقویم هجری ( 29 ربیع الاول 1434 )

شكست "لطفعلي خان زند" از "آقامحمدخان قاجار" (1209ق)
پس از مرگ (كريم خان زند) بين امراي او اختلاف افتاد تا اين كه در سال 1203 ق، پادشاهي، به لطفعلي خان زند رسيد. در 1204 آقا محمد خان قاجار قصد تسخير شيراز، پايتخت زنديه را نمود. در اين ميان لطفعلي خان فرار كرد و بعدها بار ديگر به آن شهر بازگشت. در 1206 آقامحمدخان خود، به دفع لطفعلي خان ...

تولد "ميرسيد محمد بقاء" شاعر و خوشنويس(1331 ق)
ميرسيد محمد بقاء از شاعران و خوشنويسان نامدار قرن چهاردهم هجري بدرود حيات گفت . وي در ذيحجه سال 1257 هجري متولد شد و پس از كسب كمالات معنوي در شعر و هنر خوشنويسي استعداد و نبوغ هنري خود را آشكار ساخت . ميرسيدمحمد دراشعار خود به بقاء تخلص مي كرد و در خوشنويسي به اشرف الكتاب ؛ و شرفُ ...

درگذشت عالم و فقيه وارسته آيت‏اللَّه "سيدمحمد فيروزآبادي" (1345 ق)
سيد محمد يزدي فيروزآبادي نجفي، عالم و عابد، فاضل و فقيه، مجتهد امامي و از شاگردان آخوند خراساني و سيد محمد كاظم يزدي به شمار مي‏رود. وي مرجع تقليد جمعي از شيعيان بود. سرانجام اين عالم رباني در شب آخر ربيع‏الاول سال 1345 ق در سامرا وفات يافت و جنازه‏ي شريفش به نجف اشرف منتقل شد. جامع ...

تأسيس دارالتقريب بين المذاهب الاسلاميه در قاهره (1366 ق)
در چنین روزی در سال 1366ه ق دار التقریب بین المذاهب الاسلامیه در قاهره مصر تاسیس شد . این موسسه در جهت تقریب و نزدیکی مذاهب اسلامی و به همت حضرت آیت الله بروجردی و شیخ محمد شلتوت گام به عرصه فعالیت نهاد .البته پیشتر افرادی چون سید جمال الدین اسد آبادى مشهور به افغانى و شیخ محمد عبده، ...

درگذشت فقيه بزرگوار آيت ‏اللَّه حاج آقا حسين شاهرودي (1410 ق)
آیت الله حاج آقا حسین موسوی شاهرودی در سال ۱۳۱۵ قمری در یکی از روستاهای شاهرود به نام ابرسج به دنیا آمد. ایشان پس از گذراندن دوره کودکی وارد حوزه علمیه شاهرود شد و به تحصیل مقدمات و سطوح حوزه در این شهر پرداخت. وی پس از مدتی عازم نجف شد و در کنار بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) سال ...

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 22 / 11 / 1391برچسب:22, بهمن , ,خورشیدی ,برابر, با, 29, ربیع الاول ,1434 ,هجری, و, 10,, فوریه, 2013 ,میلادی ,,

بوی بهار
دسته بندی : <-PostCategory->

 
بوی بهار(1)
حجم فیلم 6.88 مگابایت
پسوند فیلم 3gp
زمان 00:04:30
دانلود فایل دانلود فایل

 
 
بوی بهار(2)
حجم فیلم 7.51 مگابایت
پسوند فیلم 3gp
زمان 00:04:55
دانلود فایل دانلود فایل

 

 

 

 
بوی بهار(3)
حجم فیلم 8.33 مگابایت
پسوند فیلم 3gp
زمان 00:05:29
دانلود فایل دانلود فایل

 

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 21 / 11 / 1391برچسب:بوی ,بهار,,

مشروطه از دیدگاه امام خمینی
دسته بندی : <-PostCategory->

بررسی دیدگاه امام خمینی به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی در مورد انقلاب مشروطه از آن جهت حائز اهمیت است که انقلاپ اسلامی تلاش داشت در داخل خود بسیاری از شعارها و آرمان های مشروطه خواهان مشروعه را تحقق ببخشد.


 آزادی و استقلال از آن خواست های تاریخی ایرانیان بود که در جنبش مشروطه طرح شد اما با انقلاب اسلامی به نتیجه رسید.آنچه ما تحت عنوان مشروطه از نگاه امام خمینی‌(ره) می‌خواهیم بشناسیم، نگرشی است كه حضرت امام‌(ره) در تبیین خطوط فكری موجود در مشروطه ارائه داده است. این دیدگاه از یك سمت طبعا متكی به نقل‌های تاریخی و از سمت دیگر مربوط به بینش دینی حضرت امام‌(ره) است كه برای ما از این زاویه اهمیت دارد.

امام خمینی

علل نهضت

شما تاریخ انقلاب مشروطه را بخوانید و ببینید در انقلاب مشروطه چه بساطی بوده است، چه آن وقتی كه انقلاب شد و مشروطه را به‌پا كرد،‌با این‌كه انقلاب تغییر رژیم سلطنتی نبود، فقط این بود كه سلطنت استبدادی یك‌قدری محدود بشود و روی قوانین مشروطه باشد. شما توجه كنید كه در آذربایجان، در تهران، در شمال چقدر جنایات واقع شد و چقدر كشتار از مردم صالح و از مردم دیگر واقع شد. (صحیفه امام، 8/284)

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 21 / 11 / 1391برچسب:مشروطه, از, دیدگاه, امام ,خمینی ,,

شیوه‌های بازجوئی شکنجه‌گران ساواک
دسته بندی : <-PostCategory->

ساواک در اوسط دهه 1950 میلادی (اواسط دهه 1330 شمسی) با همکاری مشترک موساد و سیا در ایران شکل گرفت و هدف از آن تاسیس یک نیروی پلیس مخفی در ایران بوده‌است.


ساواک

بنیانگذاران این سازمان سازمان سیارا الگوی شکل‌گیری اولیه آن تعیین کرده بودند. کارشناسان سیا و سپس موساددر ایران به طور فعال به آموزش متدهای خبرچینی و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مخالفان حکومت شاه، به اعضای ساواک پرداختند.

مقامات و ماموران آن عمدتاً از ماموران فرماندهی نظامی و رکن دو ارتش و شهربانی تأمین می‌شدند و وظیفه اصلی این سازمان شناسایی و نابود کردن کلیه کسانی بود که به نحوی با دیکتاتوری شاه به مخالفت بر می‌خاستند و طبق منابع موثق غربی، ساواک برای این منظور از هر ابزاری از جمله شکنجه استفاده می‌نمود.

نخستین رئیس این سازمان،تیموربختیار در سال 1340 به دلیل احساس خطر شاه در اقدام وی به کودتا از کار برکنار شد و به یکی از مخالفان حکومت تبدیل گشت. وی بعدها در سال 1349 با دستور مستقیم شاه و به دست یکی از مأموران ساواک در عراق به قتل رسید.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 21 / 11 / 1391برچسب:شیوه‌های ,بازجوئی, شکنجه‌,گران, ساواک,,

زنی که بی حیاتر از فرح بود!
دسته بندی : <-PostCategory->


وی با دوستی و رابطه‌ی مرموز با فرح توانسته بود صاحب قدرت بزرگی در ایران شود. هر كاری دلش می‌خواست انجام می‌داد.


لیلی جهان آرا، فرزند عبدالله جهان آرا(تیمسار بازنشسته ارتش)، که به مناسبت ازدواج به حسین علی امیر ارجمند به لیلی امیر ارجمند شهرت یافت، در سال 1317 به دنیا آمد.

لیلا جهان آرا

لیلی جهان آرا که تحصیلات خود را در سال 1342 با دریافت فوق لیسانس کتابداری از دانشگاه رانگرز نیوجرسی به اتمام رسانید، در دوران قدرت فرح دیبا صمیمی ترین دوست او بود و به این مناسبت به مشاغل متعدد و شامخ دست یافت و آخرین سمت وی عضو هیئت امناء و مدیر عامل کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان بود.

 سایر مشاغل وی به شرح زیر است: رئیس کتابخانه دانشگاه ملی، استادیار کتابداری دانشگاه تهران، رئیس کتابخانه شرکت ملی نفت، عضو هیئت امناء بنیاد آرشام، عضو هیئت مدیره موزه علوم فنون. 

او از اسفند 1353 به عضو شورای آموزش کشور منصوب شد.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 21 / 11 / 1391برچسب:زنی ,که ,بی ,حیاتر ,از, فرح ,بود,!,,

بهمن 57 به روایت تصویر
دسته بندی : <-PostCategory->

صحنه هایی از انقلاب در سال 57، مبارزه ای که سیی و چهار سال از ان می گذرد.

***برای دیدن در اندازه واقعی بر روی آنها کلیک کنید***

بهمن 57                              بهمن 57                                     بهمن 57  

  بهمن 57                              بهمن 57                                    بهمن 57    

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 21 / 11 / 1391برچسب:بهمن, 57 ,به ,روایت ,تصویر ,,

خنثي شدن توطئه كودتاي بزرگ نظاميان شاهنشاهي عليه انقلاب اسلامي (1357 ش)
دسته بندی : <-PostCategory->

رویدادهای مهم این روز در تقویم خورشیدی ( 21 بهمن 1391 )

شكسته شدن حكومت نظامي به فرمان "امام خميني" توسط مردم انقلابي ايران (1357ش)
در آخرين ساعات عمر رژيم پهلوي ژنرال‏هاي رژيم شاه براي به كنترل درآوردن اوضاع، تصميم گرفتند تا مدت حكومت نظامي را در تهران افزايش دهند. آنها با اين اقدام قصد داشتند ضمن جلوگيري از اجتماع مردم، در صورت امكان، حضرت امام خميني و جمعي از افراد مؤثر در انقلاب را دستگير نمايند و يا به قتل ...

تصويب لايحه انحلال ساواك و محاكمه وزيران توسط مجلس شوراي ملي (1357 ش)
در واپسين روزهاي عمر رژيم پهلوي، بختيار آخرين تلاش‏هاي خود را براي بقاي رژيم و دولت غيرقانوني خود انجام داد و در 4 بهمن 57 با ارايه لايحه‏هايي به مجلس سنا براي انحلال سازمان امنيتي مخوف شاه به نام ساواك و محاكمه وزيران غارتگر بيت‏المال، تلويحاً به وجود حكومت ترس و وحشت و فساد گسترده ...

خنثي شدن توطئه كودتاي بزرگ نظاميان شاهنشاهي عليه انقلاب اسلامي (1357 ش)
در ساعات پاياني عمر حكومت پهلوي، سپهبد رحيمي فرماندار نظامي تهران، طي دستورالعملي به يگان‏هاي تابعه خود، از آنها خواست تا كليه رهبران نهضت اسلامي را دستگير و با هواپيما به يكي از جزاير منتقل نمايند. به همراه اين دستورالعمل، اسامي 300 الي 400 نفر كه بايد بازداشت يا ترور شوند آمده بود ...

عمليات تحريرالقدس، در منطقه دربنديخان توسط سپاه (1362ش)
عمليات تحريرالقدس در 21 بهمن ماه 1362 با رمز لبيك يا خميني در جنوب غربي مريوان و مناطق كوهستاني دربنديخان عراق و به منظور انهدام ماشين جنگي ارتش عراق، پاسخ قاطع به حملات موشكي دشمن به شهر مظلوم و بي‏دفاع دزفول، گمراه كردن عراقي‏ها از عمليات خيبر و آزادسازي ارتفاعات مهم منطقه شاخ ...

نیروهای مسلح عراقی مرکب از یگان های تانک و پیاده و زرهی با پشتیبانی شدید توپخانه پاسگاه های مرزی ایران را در مناطق باختری مهران و حوالی رضا آباد مورد تجاوز قرار دادند(1352ش)
و با نیروی نظامی ایران برای جلوگیری از این تجاوز به زد و خورد پرداختند و در نتیجه از عراقی ها 14 کشته و از مأموران مرزی ایران 41 کشته و 81 مجروح باقی ماند

مهندس بازرگان در اجتماع کارگران و کارکنان شرکت نفت و شرکت ملی گاز اعلام کرد: (1357ش)
با استقرار دولت موقت، اعتصاب شرکت نفت پایان یافت که در موقع خود دستور لازم داده خواهد شد

فرماندار نظامی تهران و حومه اعلامیه شماره 40 را انتشار داد و اعلام نمود،(1357ش)
ساعات منع عبور و مرور در تهران را افزایش داد و رفت و آمد از ساعت 16/30 تا 5 بامداد ممنوع اعلام کرد

به دنبال صدور اعلامیه شماره 40 فرمانداری نظامی اعلامیه شماره 41 را صادر نمود. (1357ش)
در این اعلامیه آمده بود: فرمانداری نظامی تهران و حومه به حکم وظیفه و مسئولیت سنگینی که به عهده دارد نمی تواند در مقابل عملیات ضد انسانی و وحشیانه عناصر اخلالگر و فریب خورده بی تفاوت بماند. علیهذا بدین وسیله ساعات منع عبور و مرور شبانه را تا ساعت 12 روز یکشنبه 22 بهمن سال 1357 تمدید ...

به دنبال اعلامیه های شماره 40 و 41 فرمانداری نظامی از طرف امام پیام مهمی انتشار یافت. (1357ش)
بسم الله الرحمن الرحیم. ملت شجاع ایران، اهالی محترم تهران به طوری که می دانید اینجانب بنا دارم مسائل ایران را به طور مسالمت آمیز حل شود لکن دستگاه ظلم و ستم چون خود را بر حسب قانون محکوم می بیند دست به خیانت زده و شهرهای گرگان و گنبد کاوس به مردم شجاع ایران حمله کرده و کشتار نموده ...

دیشب جنگ شدید و موحش بین نیروی هوائی و لشکر گارد آغاز شد و امروز این نبرد به اوج رسید.(1357ش)
در این درگیری مردم مسلح به یاری افراد نیروی هوائی رفتند و زد و خورد شدید هر لحظه افزایش می یافت. در این برخورد مسلحانه عده زیادی کشته و مجروح شدند. افراد نیروی هوائی با کمک گروه های مسلح توانستند حلقه محاصره گارد را بشکنند و آنها را عقب راندند.

از بامداد شهر تهران، تبدیل به میدان جنگ شد و حمله افراد مسلح به کلانتری ها و مراکز انتظامی آغاز گردید(1357ش)
به طوری که کلانتریهای 9-10-11-14-16-26 و کلانتری نارمک سقوط کردند و چند کلانتری نیز تخلیه شد

تیپ زرهی قزوین که برای تقویت نیروی دفاعی حکومت نظامی وارد تهران شده بود در خیابان سپه مورد هجوم قرار گرفت(1357ش)

مردم چندین تانک و زره پوش را که عازم فرح آباد برای جنگ با نیروی هوائی بودند از کار انداختند(1357ش)

ستاد امام با بلندگو لغو اعلامیه های فرمانداری نظامی را در سطح تهران اعلام کردند(1357ش)
و مردم به خیابان ها و کوچه ها و با برپائی آتش سوزی در سطح خیابانها مانع رفت و آمد قوای نظامی شدند

بختیار در مجلس سنا به هنگام توضیح پیرامون لایحه انحلال ساواک اعلام کرد حاضر به مذاکره هستم(1357ش)

خسرو قشقائی با امام دیدار و گفتگو کرد(1357ش)

کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه راهپیمائی کردند(1357ش)

ستاد امداد سازمان ملی پزشکان تعداد شهداء و کشته شدگان را تا 11 شب 126 تن و تعداد مجروحین را 634 نفر ذکر کرد(1357ش)

رویدادهای مهم این روز در تقویم هجری ( 28 ربیع الاول 1434 )

شكست ايرانيان از مسلمانان و انقراض سلسله ‏ي ساسانيان در زمان خليفه سوم (31 ق)
يزدگرد سوم پادشاه ساساني در سال 31 هجري قمري به مرو آمد تا در آنجا به جمع سپاه مشغول شود و از خاقان ترك و امراي كاشغر و بلاد ديگر حدود چين شرقي كمك بگيرد. اما ماهويه، مرزبان شهر مرو كه به تفريط در اموال ديوان متهم شده بود، چند نفر را به مقرّ يزدگرد فرستاد. يزدگرد سوم، آخرين پادشاه ...

تصرف شهر بغداد توسط شاه عباس صفوي و شكست امپراتوري عثماني(1033 ق)
آخرين جنگ‏هاي شاه عباس صفوي با عثماني بين سال‏هاي 1032 و 1034 ق بر سر تسخير بغداد روي داد. در اين جنگ‏ها بغداد نيز به تصرف ايران درآمد و شاه عباس به زيارت عتبات عاليات رفت و به تعمير و بازسازي قبور مطهر ائمه در عراق پرداخت.

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 21 / 11 / 1391برچسب:,

رحلت امام
دسته بندی : <-PostCategory->

لحظات آخر زندگی امام
حجم فیلم 6.99 مگابایت
پسوند فیلم 3gp
زمان 03:03
دانلود فایل دانلود فایل

 

 
لحظه رحلت امام خمینی
حجم فیلم 6.87 مگابایت
پسوند فیلم 3gp
زمان 02:54
دانلود فایل دانلود فایل

اعلام خبر رحلت امام
حجم فیلم 5.91 مگابایت
پسوند فیلم 3gp
زمان 02:29
دانلود فایل دانلود فایل
توضیحات:اعلام خبر رحلت امام توسط آقای حیاتی
 

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 20 / 11 / 1391برچسب:رحلت, امام,,

پیشرفت انقلاب
دسته بندی : <-PostCategory->

پیشرفت انقلاب
گزیده سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) با موضوع « اگر این انقلاب پیش رفت، به خاطر این بود که مردم انقلاب را از خودشان می‌دانستند» (2:26)
حجم فایل 376کیلوبایت
پسوند فایل mp3
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 20 / 11 / 1391برچسب:پیشرفت, انقلاب,,

شیوه های تسلط در جنگ نرم
دسته بندی : <-PostCategory->

سواد رسانه ای
شیوه های جنگ نرم برای تسلط بر اراده ملت ها

بخش سیاسی_بهترین راه برای تاثیر گذاری در جنگ نرم ، استفاده از اوقات فراغت مردم کشورهای هدف و ایجاد رسانه های تفریحی علیه این کشورهاست. به همین دلیل کارشناسان امر معتقدند، بهترین حوزه فعالیت جنگ نرم حوزه های اجتماعی است.

استفاده از رسانه های تفریحی بهترین روش تاثیر گذاری در جنگ نرم

کارشناسان علوم سیاسی بر این باورند، یکی از روش های موثر برای آموزش و تاثیر گذاری  روش کنش محوری است كه در فضای اوقات فراغت این کار به بهترین شکلی انجام می شود.

در چنین فضایی می توان بهترین تاثیررا بر مردم یک جامعه گذاشت و این موضوعی است که متولیان جنگ نرم نیز آن را دریافته اند و در حال اجرای این متد در کشورهای هدف از جمله ایران هستند.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 20 / 11 / 1391برچسب:شیوه های, تسلط, در, جنگ,نرم,,

ویژگی هایی از جنگ نرم
دسته بندی : <-PostCategory->

 جنگ نرم به دلیل پیچیدگی و اتكا به قدرت نرم از ویژگی های بسیار زیاد و متنوع برخوردار است كه به مهمترین آنها دراین نوشتار اشاره می شود.

ویژگی جنگ نرمویژگی های جنگ نرم :جنگ نرم به دلیل پیچیدگی و اتكا به قدرت نرم از ویژگی های بسیار زیاد و متنوع برخوردار است كه مهمترین آنها عبارتند از:

1- جنگ نرم در پی تغییر قالب های ماهوی جامعه و ساختار سیاسی است.

در این جنگ، اعتقادات، باورها و ارزش های اساسی یك جامعه مورد هجوم برای تغییر قرار می گیرد. با تغییر باورهای اساسی جامعه، قالب های تفكر و اندیشه دگرگون شده و مدل های رفتاری جدیدی شكل می گیرد. مدل های رفتاری جدید به گونه ای است كه به جای رفتارهای حمایتی از ساختار سیاسی، رفتارهای چالشی جایگزین شده و این رفتارها به سمت ساختارشكنی جهت می یابد.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 20 / 11 / 1391برچسب: ویژگی, هایی, از ,جنگ, نرم,,

دفتر مخصوص فرح پهلوی
دسته بندی : <-PostCategory->

یکی از جاهایی که فرح از طریق آن به اعمال نفوذ و تاثیرگذاری در حکومت اقدام می‌کرد، دفتر مخصوص ملکه بود که با باندی که از اطرافیان خود در آن ایجاد کرد توانست به تدریج در ساخت حکومت تاثیرگذار باشد و از این طریق با قدرت و نفوذ، موقعیت خود را تثبیت کند.


فرح دیبا

« فرح دریافته بود که در ایران برای موثر واقع شدن باید از طریق دفتر خود در دربار و نیز معتمدین خود که تعدادشان اندک و اهمیتشان در صحنه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ناچیز است، به تلاش بپردازد. در نتیجه قدرت و نفوذ وی بستگی به وفاداری پیروانی ندارد که از نظر تعداد و قدرت اجتماعی، سیاسی واقتصادی اهمیت داشته‌باشند، بلکه‌این عوامل به موقعیت خود او به‌عنوان شهبانو بستگی دارد.»1

دفتر مخصوص ملکه که در ابتدا فقط با سه نفر منشی در دل بنیاد فرح ایجاد شد، به امور دفتری و نامه نگاری رسیدگی می‌نمود. پس از دهه 50 و گسترش فعالیت فرح، این دفتر به 50 کارمند افزایش یافت. این تعداد به دو بخش تقسیم می‌شد: یک بخش مربوط به امور خیریه و دیگر بخش دبیرخانه. منشی خصوصی ملکه با پنج دستیار کارهای نگارش نامه‌های خصوصی ملکه به دوستان و آشنایان، تنظیم برنامه‌های روزانه ملکه و تعیین اوقات ملاقات با افراد مختلف را انجام می‌داد. که پنج دستیار منشی مخصوص فرح را نیز دختران ژنرال‌های ارتش ـ شاغل یا بازنشسته ـ و دیپلمات‌های عالیرتبه تشکیل می‌دادند. و منشی مخصوص ملکه، فریده میربابایی بود که از هم کلاسی‌های فرح بود.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 20 / 11 / 1391برچسب:دفتر ,مخصوص ,فرح, پهلوی,,

افشای هویت کسی در پلکان هواپیما دست امام را گرفته بود
دسته بندی : <-PostCategory->

مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای نخستین بار پس از 31 سال هویت فردی را که در پلکان هواپیمای ایرفرانس در فرودگاه مهرآباد را گرفته است فاش کرد.


امام خمینی-12 بهمن

 

سایت این مرکز گفتگویی را با این شخص فرانسوی منتشر کرده است که می خوانید:

در اوّل آبان 1388 دوستی به نام آقای میرغضنفری تلفن زد و گفت: آیا شما از مهمانداری که همراه امام در روز 12 بهمن از پله‌های هواپیما پایین می‌آیند خبر داری؟ گفتم: چطور؟ گفت: ایشان در تهران هستند و سرگردان. خیلی تعجب کردم و گفتم: مشتاقانه منتظر دیدار این عزیز و شما در مرکز اسناد انقلاب هستم. بنابراین در تاریخ 10/8/88 آقای میرغضنفری به همراه ژرژان فابین باتااوش محافظ مخصوص حضرت امام به مرکز تشریف آوردند. البته آقای باتااوش بدون لباس یونیفرم که در 12 بهمن بر تن داشت، آمده بود.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 20 / 11 / 1391برچسب:افشای, هویت, کسی, در, پلکان, هواپیما ,دست ,امام ,را ,گرفته ,بود ,,

20 بهمن 1391 خورشیدی برابر با 27 ربیع الاول 1434 هجری و 8 فوریه 2013 میلادی
دسته بندی : <-PostCategory->

رویدادهای مهم این روز در تقویم خورشیدی ( 20 بهمن 1391 )

شهادت آيت ‏اللَّه "سيد مصطفي موسوي" پدر "امام خميني"(ره) به دست اشرار منطقه (1281ش)
آيت‏اللَّه سيد مصطفي خميني پدر بزرگوار امام خميني(ره) در حدود سال 1238 ش (1277 ق) در خمين به دنيا آمد. ايشان پس از پشت سر گذاشتن دروس مقدماتي، براي تحصيل مدارج عالي راهي نجف اشرف گرديد و پس از اخذ اجتهاد، در خمين اقامت گزيد. اين عالم رباني در دوران اقامت در خمين در قطعه زميني متعلق ...

واگذاري امتياز خط آهن بندر مُحَمَّرِه "خرمشهر" - خرم‏آباد به انگلستان (1291 ش)
دولت انگلستان كه به راه‏هاي ارتباطي مطمئن و امن در جنوب ايران نياز ضروري داشت تا به وسيله آن، تجارت بازرگانان انگليسي و منافع حياتي آن كشور را تضمين و حفظ كند در اين تاريخ موفق به اخذ امتياز احداث راه آهن مُحَمَّرَه (خرمشهر) - خرم آباد و بروجرد شد. اين امتياز سه روز پس از امتياز ...

حمله گارد شاهنشاهي به هُمافران نيروي هوايي در پي بيعت هُمافران با حضرت امام (1357ش)
در پي اعلام همبستگي گروهي از همافران و پرسنل نيروي هوايي با انقلاب اسلامي ايران و بيعت با حضرت امام، مزدوران گارد شاهنشاهي در شامگاه 20 بهمن به يكي از پادگان‏هاي نيروي هوايي در تهران حمله‏ور شدند. به محض انتشار اين خبر، مردم مسلمان از همه نقاط تهران براي ياري رساندن به پرسنل نيروي ...

آغاز عمليات بزرگ والفجر 8 در فاو (1364 ش)
عمليات بزرگ والفجر 8 با رمز يا زهرا(س) در جبهه جنوب در منطقه فاو و در وسعت 800 كيلومتر مربع از بيستم بهمن ماه 1364 آغاز شد. در اين عمليات هزاران تن از نيروهاي ايراني از رودخانه خروشان اروندرود گذشتند و در اولين روز عمليات، شهر مهم فاو را در جنوب شرقي عراق فتح كردند. اين عمليات به ...

درگذشت استاد "ابوالفتوح عرب ‏زاده" پدر فرش نو ايران (1375 ش)
استاد ابوالفتوح عرب‏زاده مشهور به رسام در سال 1293 در تبريز به دنيا آمد. سيد ابوالفتوح عرب‏زاده كه به او لقب پدر فرش نو ايران را داده‏اند از كودكي با طرح‏ها و رنگ‏ها آشنا شد و اين هنر را از پدر فراگرفت. وي در تبريز، نقاشي و طراحي روي فرش و در تهران نقاشي و طراحي بر روي كاشي را دنبال ...

شهادت شهید محمدحسین احسن (1360ش)
شهید محمدحسین احسن در سال ۱۳۳۵ش در نجف اشرف در خانواده‌ای متوسط و مذهبی چشم به جهان هستی گشود. در سال ۱۳۵۰ش به‌همراه هزاران نفر دیگر با خانواده‌اش از عراق بیرون رانده شد. به‌علت گرایش مذهبی شدید، این خانواده هم‌جواری امام هشتم علیه‌السلام را برگزیده و به قصد مجاورت به طرف مشهد آمدند. ...

شهادت شهید مهدی صغیری (1361ش)
شهید مهدی صغیری در سال ۱۳۴۰ش در خانواده‌ای متدین در شهرستان بیرجند چشم به جهان هستی گشود. دوران کودکی و تحصیلاتش را تا دوم دبیرستان در بیرجند گذراند. او مشکلات اقتصادی خانواده را کاملاً درک می‌کرد و در اوقات فراغت به کار می‌پرداخت تا قسمتی از مخارج تحصیلش را به‌دست آورد. در سال دوم ...

پل کارون آماده بهره برداری شد.(1349ش)

در حمزه آباد بر اثر سقوط بهمن 40 خانوار زیر برفها مدفون شدند(1350ش)

نیروهای ایرانی جاده سلالور مسقط را از کنترل شورشیان خارج کردند.(1352ش)
در اثر فشار افکار عمومی دولت ناگزیر اعلام کرد از مدتی قبل نیروهای نظامی ایران به ظفار اعزام شده اند و همراه با شورشیان منطقه نبرد می کنند و تا هر زمان که لازم باشد به کمک به نیروهای عمان ادامه خواهند داد و نیروهای ایرانی جاده سلالور مسقط را از کنترل شورشیان خارج کردند.

یک باند برگ و مجهز جعل کارت های آزمایش رانندگی که در آن بیست نفر فعالیّت می کردند به وسیله پلیس کشف شد(1353ش)

بار دیگر نیروهای نظامی عراقی مرزهای ایران را مورد تجاوز قرار دادند و قوای مرزی ایران حملات دشمن را دفع کردند(1353ش)

سپهبد ربیعی به فرماندهی نیروی هوائی منصوب شد(1355ش)

طرفداران بختیار در میدان امجدیه تظاهرات کردند(1357ش)

مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر موقت دولت انقلابی طی یک سخنرانی که در دانشگاه تهران ایراد کرد برنامه دولت موقت را اعلام نمود. (1357ش)
بازرگان در نخستین سخنرانی اش در برابر مردم گفت: مأموریتی که رهبر انقلاب به من داده است، پرمخاطره ترین و سنگین ترین مأموریت در عمر 71 ساله مشروطیت ایران است که به نخست وزیر ایران داده شده است. آنگاه بازرگان افزود: خطوط اصلی و وظایف دولت موقت به قرار ذیل است: 1- احراز و انتقال قدرت ...

متجاوز از یکهزار و پانصد نفر از عشایر و ایلات بختیاری در مقابل دانشگاه تهران تظاهرات کرده و دولت بازرگان را تایید قرار دادند(1357ش)

رویدادهای مهم این روز در تقویم هجری ( 27 ربیع الاول 1434 )

تولد "ابوالعلاء معري" شاعر و اديب عرب(363 ق)
ابوالعَلاء مَعَرّی (به عربی: أبو العلاء المعری) و یا ابوالعلی معری با نام کامل أحمد بن عبد الله بن سلیمان القضاعی التنوخی المعری) (۳۶۳ — ۴۴۹ هجری)، شاعر و فیلسوف عرب، در روز جمعه ۲۷ ربیع الاول سال ۳۶۳ هجری (۹۷۳ میلادی) در شهر معره نعمان در بیست میلی شهر حلب در سوریه به دنیا آمد و ...

آغاز نبرد تاريخي مجمع المُرُوج (699 ق)
جنگ تاريخي مجمع المُروج ميان نيروهاي غازان ايل خان و مَلِك ناصر در سوريه‏ي كنوني به دليل منافع و مصالح سياسي ميان دو طرف درگرفت. مماليك مصر پس از بيرون آوردن شام و سواحل مديترانه از دست صليبيون درصدد تصرف بغداد و بيرون آوردن آن از دست مغول برآمدند. غازان براي دفاع از متصرفات ايلخانان ...

حمله‏ ي سپاهيان شاه‏ عباس براي آزادي جزيره ‏ي‏ هرمز از دست بيگانگان(1031ق)
جزيره‏ي (تنگه) هرمز از ده‏ها سال قبل تحت تصرف پرتغالي‏ها قرار داشت و آنان خواستار ادامه‏ي تصرف بحرين نيز بودند. اما چون اسپانيا كه تحت تسلط پرتغال بود به قولِ خود در اتحاد جنگي با ايران بر ضدعثماني وفا نكرده بود، به دستور شاه، يكي از فرماندهان لشكر صفوي با نمايندگان شركت هند شرقي ...

رحلت آيت ‏اللَّه العظمي "سيدمحسن حكيم" زعيم حوزه‏ ي علميه ‏ي نجف اشرف(1390 ق)
آيت‏اللَّه سيدمحسن حكيم در سال 1306 قمري در كشور عراق ديده به جهان گشود. او در تحصيل مدارج عالي علمي از محضر بزرگاني همچون آيات عظام: آخوند خراساني، ميرزاي ناييني و آقا ضياء عراقي كسب فيض كرد. آيت‏اللَّه حكيم نسبت به مسايل سياسي و اجتماعي مسلمانان توجه ويژه‏اي اعمال مي‏نمود و با زمامداران ...

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 20 / 11 / 1391برچسب:20 ,بهمن, 1391 ,خورشیدی ,برابر ,با ,27, ,ربیع الاول, 1434,, هجری, و, 8 ,فوریه ,2013 ,میلادی ,,

نماهنگی پیرامون امام
دسته بندی : <-PostCategory->

 
نماهنگی پیرامون امام
حجم فیلم 3.10 مگابایت
پسوند فیلم 3gp
زمان 01:23
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 19 / 11 / 1391برچسب:نماهنگی, پیرامون ,امام,,

رهروان راه حسين(ع)
دسته بندی : <-PostCategory->

 
 
 
 
رهروان راه حسين(ع)
بخش سوم سخنراني شهيد مظلوم آيت الله بهشتي در هيئت انصار الحسين(ع) درباره اقدامات مختلف پس از پيروزي انقلاب اسلامي (21:47)
حجم فایل 2.5مگابایت
پسوند فایل mp3
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 19 / 11 / 1391برچسب:رهروان, راه, حسين,(ع),,

نگاهی به زندگی امام
دسته بندی : <-PostCategory->

 
نگاهی به زندگی امام
حجم فیلم 8.62 مگابایت
پسوند فیلم 3gp
زمان 06:59
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 19 / 11 / 1391برچسب:نگاهی ,به ,زندگی, امام,,

تئورى‏هاى مختلف درباره انقلاب اسلامى
دسته بندی : <-PostCategory->

انقلاب اسلامى ایران در سال 1979/1357 یكى از تحولات شگرف و عظیم قرن بیستم به شمار مى‏رود و بسیارى از تئورى پردازان پدیده انقلاب را شگفت زده كرد. امروزه پس از گذشت‏ سال ها از پیروزى انقلاب هنوز عوامل، ابعاد و ویژگی هاى آن روشن نشده است.

چرا نهضت مشروطیت (1285/1960) با كودتاى رضاخان در سال 1299 و نهضت ملى شدن نفت در سال هاى پایان دهه 1320 با كودتاى 28 مرداد 1332 با شكست روبرو شد، همچنانكه حركت پرشور مردم به رهبرى امام خمینى (رضوان الله تعالى علیه) در سال هاى 1342 به بعد نیز سركوب گردید؛ ولى این تحول عظیم در سال 1357 تحقق یافت؟ چه عوامل و عللى این پیروزى را به ارمغان آورد؟ البته پدیده‏هاى اجتماعى زاییده یك عامل نیستند، ولى مى ‏توان از اساسى ‏ترین و اصلى ‏ترین عامل سخن گفت و اهمیت ‏شناخت علت اصلى انقلاب به عنوان علت محدثه در بقا و استمرار آن مؤثر خواهد بود. آیا از میان متغیرهاى انقلاب، عدم توسعه سیاسى، مشكلات اقتصادى، بحران هاى دینى و مذهبى اساسى‏ ترین علت‏این پدیده اجتماعى است ‏یا این كه عوامل دیگر مؤثر بوده اند؟

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 19 / 11 / 1391برچسب:تئورى‏هاى ,مختلف ,درباره ,انقلاب, اسلامى,

سرود های انقلابی سری 2
دسته بندی : <-PostCategory->

http://dlnew.ir/pic(asr-entezar.ir)/22-bahman2-n2.jpg

………………………………………………..

دانلود سرود ««  بزن فریاد سرخی »»
فرمت : mp3   —   حجم فایل :  ۲٫۲۵  مگابایت
………………………………………………..
دانلود سرود ««  من وارث  »»
فرمت : mp3   —   حجم فایل :  ۰٫۹۶۹  مگابایت
………………………………………………..

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 19 / 11 / 1391برچسب:سرود ,های, انقلابی, سری, 2,,

حوادث قبل از سال 1357
دسته بندی : <-PostCategory->

حوادث قبل از سال 1357
سخنان آقای یعقوب توكلی درباره «تشریح حوادث قبل از سال 1357 و اینكه چگونه این حوادث كم كم منجر به وقوع انقلاب عظیم اسلامی ایران شد» (58:54)
حجم فایل 6.74 مگابایت
پسوند فایل mp3
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 19 / 11 / 1391برچسب:حوادث, قبل ,از ,سال ,1357,,

دستاوردهای انقلاب اسلامی (2)
دسته بندی : <-PostCategory->

در مطلب گذشته  مقداری از دستاوردهای انقلاب به بیان قیلم درآمد در این مطلب ادامه این دستاوردها را با هم می خوانیم.

 


3- دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی

الف- بازسازی اقتصاد تک محصولی

شاه

اقتصاد ایران در رژیم پهلوی نمونه کامل اضمحلال اقتصاد ملی کشورهای جهان سوم در نظام سرمایه داری بین الملل بود کشوری که در اواخر عمر رژیم پهلوی با فروش بی دریغ نفت، تلاش داشت به معیارهای رشد و توسعه غربی دست یابد. در همین راستا، کشاورزی ایران که در گذشته نه چندان دور نیاز مردم را تأمین می‌کرد در سایه واردات محو شد. و در پرتو حاکمیت هزار فامیل، اقتصاد ایران به زایده نظام سرمایه‌داری جهانی تبدیل گشت، ولی انقلاب اسلامی از همان روزهای اول روح برابری و نفی استثمار را در پیکر نیمه‌جان اقتصاد کشور دمید و هر چند جنگ تحمیلی باعث شد که مدتی این برنامه به عقب بیفتد ولی پس از پایان جنگ طی دو برنامه 5 ساله با هماهنگی مردم و دولت سازندگی آغاز گردید. حجم سازندگی در این مدت کوتاه به حدی سریع بوده که اعجاب جهانیان را برانگیخته است. علاوه بر بازسازی خرابی‌های جنگ تحمیلی که یک نمونه کوچک آن از بین رفتن چندین شهر و صدها روستای کشور را شامل می‌شد، طرح‌های بزرگی اجرا شده که از جمله تنها می‌توان از مجتمع فولاد مبارکه، فولاد اهواز، سد ساوه، سد مارون و سد پانزده خرداد و کارخانجات متعدد سیمان، نیروگاههای مختلف برق، راه آهن بافق- بندر عباس و سرخس- مشهد - تجن، پروژه‌های مختلف در امور کشاورزی، صنعتی- پالایشگاهی، نفت و گاز و پتروشیمی و ... نام برد که هر کدام نیاز به توضیح فراوان دارند. راه اندازی این طرح‌ها و همچنین طرح‌هایی که تا پایان برنامه چهارم توسعه به بهره‌برداری می‌رسد تا حد زیادی چهره مملکت ما را دگرگون می‌کند. به ثمر رسیدن این طرح‌ها باعث می‌گردد کشور ما از اقتصاد تک محصولی نجات یافته، صادرات غیر نفتی افزایش یابد و ثروت کشور در مسیر عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه قرار گیرد.

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 19 / 11 / 1391برچسب:دستاورد,های, انقلاب, اسلامی, (2),,

19 بهمن 1391 خورشیدی برابر با 26 ربیع الاول 1434 هجری و 7 فوریه 2013 میلادی
دسته بندی : <-PostCategory->

رویدادهای مهم این روز در تقویم خورشیدی ( 19 بهمن 1391 )

راهپيمايي عظيم مردم در تاييد دولت موقت به فرمان امام خميني (1357 ش)
به دنبال آغاز به كار دولت موقت، امام خميني از مردم خواست از طريق تظاهرات آرام، نظر خود را درباره دولت موقت اعلام نمايند. پس از اين درخواست، جامعه روحانيت مبارز تهران، مردم را به يك راهپيمايي بزرگ و همگاني در روز 19 بهمن ماه دعوت نمود. در اعلاميه‏اي كه به همين منظور صادر شد خاطر نشان ...

فرار "جعفر شريف امامي" نخست وزير رژيم پهلوي در پي فراگير شدن نهضت اسلامي (1357 ش)
شريف امامي در دوران دوم نخست وزيري خود، براي آرام كردن اوضاع، دست به يك سلسله كارهاي نمايشي و غيرعادي از نظر رژيم زد. اولين كار او اين بود كه گفت با حزب رستاخيز، تنها حزب سياسي كشور كه پارلمان را در اختيار داشت، كاري ندارد و به اين ترتيب عملاً موجبات انحلال اين حزب را فراهم ساخت. ...

اعلام همبستگي همافران با انقلاب اسلامي در حضور حضرت امام خميني(ره) (1357 ش)
از شكننده‏ترين ضربات بر پيكر رژيم شاهنشاهي، حركت شجاعانه پرسنل نيروي هوايي در نوزدهم بهمن ماه 1357 ش بود كه به حق مي‏توان آن روز را از ايام‏اللَّه خواند. در اين روز و به دنبال گسترش انقلاب اسلامي در تمام نقاط كشور و دعوت حضرت امام خميني(ره) از نظاميان براي پيوستن به ملت، جمع كثيري ...

روز نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي
در روز نوزدهم بهمن 1357، نظاميان متعهد نيروي هوايي با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامي در مدرسه رفاه و بيعت با آن حضرت، سندي از افتخار، حماسه، رشادت و ايمان را در برگ‏هاي زرين تاريخ انقلاب اسلامي به ثبت رسانيدند. نقش ارزنده همبستگي باشكوه ارتش و خصوصاً نيروي هوايي در اضمحلال ...

شهادت شهيد سيدمحمد سيدزاده (1361ش)
شهید سیدمحمد سیدزاده در روز پنج‌شنبه یکم فروردین‌‏ماه ۱۳۳۷ش در شهر مشهد در خانواده‌ای مذهبی و متدین چشم به جهان هستی گشود. پدرش، فردی مؤمن و متعهد و مدرس قرآن بود. وی از‌‌ همان ابتدا با مسائل اخلاقی و مذهبی آشنا شد. پس از گذراندن دوران کودکی در سال ۱۳۴۳ش پای در دبستان تدین گذاشت و ...

شهادت شهید سیدحبیب ‌‏الله شفیعی (1361ش)
شهید سیدحبیب‌‏الله شفیعی در اول محرم سال ۱۳۳۸ش در یکی از روستا‌های تابع شهرستان رودسر به‌‏نام دیودره در یک خانواده متدین چشم به جهان هستی گشود. سیدحبیب‌‏الله، اولین فرزند خانواده‌اش بود. محبوبیت سید در میان خانواده خیلی زیاد بود به‌‏طوری‌‏که حتی در دل مردم جا داشت. در سن ۵، ۶ سالگی ...

مدرسه عالی علوم قضائی و اداری در قم تأسیس شد.(1349ش)

شیخ احمد بن آل ثانی امیرقطر وارد ایران شد(1350ش)

ارتشبد فضائل تدین فرمانده نیروی هوائی در یک سانحه هوائی در تپه های لویزان با سقوط هلی کوپتر کشته شد(1355ش)
در این سانحه خلبان و مکانیک هلی کوپتر نیز کشته شدند

گروه کثیری از همافران و پرسنل نیروی هوائی به منزل امام خمینی آمدند (1357ش)
و همبستگی خود را با انقلاب ملت ایران، به رهبری امام خمینی، اعلام کردند. امام در این دیدار گفتند همانطور که گفتید تا حالا در اطاعت طاغوت بودید، حالا به قرآن پیوستید. قرآن حافظ شماست امیدوارم با کم شما بتوانیم در اینجا حکومت عدل اسلامی برقرار کنیم

در اجرای خواسته امام خمینی مبنی بر راهپیمائی مردم در تأیید دولت موقت، میلیون ها تن از مردم برای ابراز حمایت از آیت الله خمینی و دولت موقت اسلامی به خیابانها آمدند(1357ش)
و راهپیمائی گسترده ای در سرتاسر ایران برپا نمودند. تنها در تهران متجاوز از دو میلیون نفر در این راهپیمائی شرکت داشتند. غیر از طبقات مردم، روحانیون، احزاب سیاسی و همافران در این رفراندوم شرکت داشتند. در پایان راهپیمائی تهران قطعنامه ای در 7 ماده قرائت شد و مردم یکپارچه آنرا تأیید کردند

لیبی دولت بازرگان را به رسمیت شناخت(1357ش)

در گرگان تظاهرات مردم برای تایید دولت موقت خونین شد. (1357ش)
نظامیان به سوی مردم آتش گشودند و مردم نیز ساختمانهای دولتی را به آتش کشیدند. در این ماجرا پنج کشته و یازده مجروح باقی ماند

مذاکرات مهمی بین بازرگان، بختیار و ارتش انجام گرفت.(1357ش)
اطرافیان بازرگان اظهار عقیده کردند فرماندهان نیرو به ویژه رئیس ستاد، اینک به این نتیجه رسیده است که مصلحت مملکت و مصالح ارتش که جزئی از مصالح مملکت است ایجاب می کند که ارتش در مبارزه قدرت میان دولتهای بازرگان و بختیار نقشی بیطرف در پیش گیرد.

بختیار گفت در مقابل هیتلر، رضاشاه و شاه ایستادگی کرده ام و در مقابل آیت الله خمینی و بازرگان نیز مقاومت خواهم کرد.(1357ش)
در کشور واحدی چون ایران دو دولت را نمی پذیرد و دولتی را که گویا مهندس بازرگان درصددتشکیل آن است به رسمیت نمی شناسد

علی امینی و مهندس جعفر شریف امامی به فاصله یک روز در این هفته تهران را ترک و بسوی اروپا پرواز کردند.(1357ش)
گفته شد با وجودی که جعفر شریف امامی ممنوع الخروج و تحت تعقیب بود به دست بختیار و با وساطت منوچهر آریانا از ایران فرار کرده است

رویدادهای مهم این روز در تقویم هجری ( 26 ربیع الاول 1434 )

صلح امام حسن(ع) با معاوية بن ‏ابي‏ سفيان (41 ق)
پس از شهادت امام علي(ع) شيعيان كوفه با امام حسن مجتبي(ع) پسر ارشد آن حضرت بيعت كرده و او را به خلافت برگزيدند. امام، لشگري دوازده هزار نفري به رهبري قيس بن سعد به جنگ معاويه فرستاد و خود روانه‏ي مداين شد. هنوز بين سپاه امام و معاويه جنگي روي نداده بود كه شايعه‏ي كشته شدن قيس بن سعد، ...

درگذشت "ابن سماك" محدث بزرگ مسلمان (344 ق)
از تاريخ و محل تولد و جزئيات زندگي ابن سماك اطلاع دقيقي در دست نيست. همين قدر معلوم است كه او در بغداد مي‏زيسته و از محضر مشايخ بسياري كسب فيض كرده است. وي همچنين علماي بزرگي را در مكتب درس خود پرورش داده كه از آن‏ميان مي‏توان حاكم نيشابوري را نام بُرد. از بين آثار ابن سماك كتاب الامالي ...

رحلت آيت اللَّه "ابوالمكارم زنجاني" عالم و دانشمند (1330 ق)
آيت‏اللَّه ابوالمكارم زنجاني در سال 1255 ق در زنجان متولد شد و پس از تحصيلات مقدماتي، براي تكميل آموخته‏هايش به حوزه‏ي نجف رفت و از محضر علمايى چون شيخ مرتضي انصاري بهره‏هاي فراوان برد. آيت‏اللَّه ابوالمكارم زنجاني پس از فوت پدرش، مرجعيت امور ديني و شرعي مردم در زادگاه خود را بر عهده ...

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 19 / 11 / 1391برچسب:19 ,بهمن, 1391 ,خورشیدی, برابر, با ,26 ,ربیع الاول ,1434 ,هجری, و ,7, فوریه 2013, ,میلادی ,,

زندگی سیاسی امام
دسته بندی : <-PostCategory->

 
زندگی سیاسی امام
حجم فیلم 10.51 مگابایت
پسوند فیلم 3gp
زمان 08:43
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 18 / 11 / 1391برچسب:زندگی, سیاسی ,امام,,

توطئه دشمنان
دسته بندی : <-PostCategory->

 
توطئه دشمنان
حجم فیلم 10.67 مگابایت
پسوند فیلم 3gp
زمان 04:28
دانلود فایل دانلود فایل
توضیحات :
سخنرانی امام خمینی (ره) با موضوعتوطئه دشمنان علیه وحدت

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 18 / 11 / 1391برچسب:توطئه ,دشمنان ,,

به لاله در خون خفته
دسته بندی : <-PostCategory->

نماهنگی حماسی از گروه کر به یاد انقلاب اسلامی ایران و تمام شهیدان این نهضت ، به لاله درخون خفته شهید دست از جان شسته /قسم به فریاد آخر به اشک لرزان مادر

حجم فایل 8.9 مگابایت
پسوند فایل flv
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 18 / 11 / 1391برچسب:به, لاله, در ,خون, خفته,,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد
مطالب گذشته

·

حضور مردم در 22 بهمن (2) ارسال در : 1391/11/23 17:14

·

حضور مردم در 22 بهمن (1) ارسال در : 1391/11/23 15:45

·

تقدير رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در حماسه 22 بهمن ارسال در : 1391/11/23 12:15

·

حوادث‌ انقلاب به روایت«عباس» (3) ارسال در : 1391/11/23 11:40

·

حوادث‌انقلاب به روایت"عباس"(2) ارسال در : 1391/11/23 10:38

·

حوادث‌انقلاب به روایت"عباس" ارسال در : 1391/11/23 9:36

·

23 بهمن 1391 خورشیدی برابر با 30 ربیع الاول 1434 هجری و 11 فوریه 2013 میلادی ارسال در : 1391/11/23 6:5

·

خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ارسال در : 1391/11/22 17:28

·

شخصیت امام ارسال در : 1391/11/22 18:20

·

سرود های انقلابی سری 3 ارسال در : 1391/11/22 15:15

·

سازندگی و خدمت ارسال در : 1391/11/22 14:32

·

شکل گیری تمدن اسلامی در نگاه امام و رهبری ارسال در : 1391/11/22 13:11

·

توجه به سیاستهای کلی نظام،راهی برای پیشرفت کشور ارسال در : 1391/11/22 12:9

·

انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی در منطقه ارسال در : 1391/11/22 11:6

·

نگاهی به کارنامه سی ساله اقتصاد ایران ارسال در : 1391/11/22 9:0

·

22 بهمن 1391 خورشیدی برابر با 29 ربیع الاول 1434 هجری و 10 فوریه 2013 میلادی ارسال در : 1391/11/22 5:53

·

بوی بهار ارسال در : 1391/11/21 17:51

·

مشروطه از دیدگاه امام خمینی ارسال در : 1391/11/21 13:34

·

شیوه‌های بازجوئی شکنجه‌گران ساواک ارسال در : 1391/11/21 11:57

·

زنی که بی حیاتر از فرح بود! ارسال در : 1391/11/21 10:30


رمز پیروزی شما ایمان و وحدت کلمه بود. *** ولایت فقیه برای شما یک هدیه الهی است. *** هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است. *** ۲۲ بهمن بهمن در طول زندگی و برای نسلهای آینده باید سرمشق همه قرار گیرد. *** فجر انقلاب، دمیدن خورشید استقلال و آزادی است. "گزیده ای از سخنان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انفجار نور و آدرس fajr34.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







مشخصات شما